Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Bolagens sommarpersonal

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    danielandersson
    Deltagare

Är det bara vi som märkt av otroligt stor skillnad sen sommarpersonalen började?

I vanliga fall försvinner/försenas kanske 1-2 ordrar per månad, nu handlar det om ett antal per vecka.

Och det är inte bara Postens personal som delar ut brev, det gäller även företagspaket från i princip alla företag.

Hade en försändelse med 3 kollin. 2 kom fram, det tredje valde att stanna i Tyskland en vecka extra.

Måste man, som resten av Sverige, lägga ner under sommaren?

Det är så sjukt frustrerande :-/

Parvelito
    Deltagare

Det är likadant varje år, och i princip alla är lika usla.

Så ja, på sommaren får man lov att ha en rätt så soft attityd till det här med att driva verksamhet.

Katrin Lundgren
    Deltagare

ja, det är helt klart att vi nu befinner oss i det så kallade semestertiderna, tiden då inget fungerar….och då i alla fall mina kunder har högre krav än normalt. De verkar vara så att när man har mer tid så är man otåligare att få sina varor och gör mer impulsköp

Plastskivor
    Deltagare

Schenker har nu en sommarvikarie som kör upphämtningen här. Igår när han hämtade paketen så höll jag på att betjäna en kund så jag kunde inte hjälpa Schenker-grabben att lasta paketen. När han var klar så hade han lastat på också en rulle wellpapp som stod bredvid paketen.

danielandersson
    Deltagare

@Plastskivor 21553 wrote:

Schenker har nu en sommarvikarie som kör upphämtningen här. Igår när han hämtade paketen så höll jag på att betjäna en kund så jag kunde inte hjälpa Schenker-grabben att lasta paketen. När han var klar så hade han lastat på också en rulle wellpapp som stod bredvid paketen.

Haha, fint!

bloggus
    Deltagare

Schenker ringde förra veckan om ett paket och försökte ljuga med att paketet skulle aviseras innan leverans, fast de egentligen ville inte köra ut den denna dag, förmodligen för att de hade för mycket att göra och en vikarie körde ut paketen. Så man bluffade om en ”avisering”. Riktigt surt.

obbe
    Deltagare

Ingen av våra paket gick iväg från DHL terminalen igår. 1 av dom saknas också.

henrik
    Deltagare

Vi fick paket med DHL i måndags som skickats i fredags från Bangkok så lite rätt gör dom nog :)

bloggus
    Deltagare

@henrik 21597 wrote:

Vi fick paket med DHL i måndags som skickats i fredags från Bangkok så lite rätt gör dom nog :)

Vissa gör det definitivt :)

TNT lyckades leverera ett från Kina på 2 dagar förra veckan; onsdag->fredag. :p

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.