Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Ny e-butik: www.dmayer.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96216
    JockeA
    Deltagare

    Jag och min sambo har nu lanserat vår e-butik. Hon har designat väskorna och jag har designat och utvecklat e-butiken.

    Vi använder Magento som plattform. Inlärningskurvan för att utveckla ett theme till Magento (som klarar av Magentos uppdateringar) var högre än jag trodde, så det tog ett tag – men nu är vi live iaf.

    Att-göra-listan är fortfarande lång och det är mycket som ska göras, men jag vore väldigt tacksam till all typ av feedback.

    http://www.dmayer.se

    #124530
    MeraSmycken
    Deltagare

    Definitivt en fin sida. Snygg layout och stilfullt.
    Jag skulle nog öka antalet produkter på första sidan.
    Överväg också att registrera domänen med .nu-adressen.

    #124532
    JockeA
    Deltagare

    @MeraSmycken 21556 wrote:

    Definitivt en fin sida. Snygg layout och stilfullt.
    Jag skulle nog öka antalet produkter på första sidan.
    Överväg också att registrera domänen med .nu-adressen.

    Tack. Testar lägga till 4 produkter till av de mest visade produkterna.

    Överväger att köpa dmayer.com (kostar $500) för att jag eventuellt kommer använda den sen. Samma sak med .no, .dk och .fi, men vad är syftet med att köpa .nu?

    #124536
    Stampelstugan
    Deltagare

    Gaaaaaah! Grymt snygga väskor. Jag borde inte gått in på sidan. Varför gick jag in där? Varför ska jag vara så nyfiken? 😮

    Tur att det nästan är tomt på kontot men jag återkommer, var så säker! Vill ha minst en Happy och minst en Top Style! En kvinna kan aldrig ha för många väskor… om bara någon kunde få min man att förstå det också? :D

    By the way, snygg hemsida och jag hittar all information jag behöver. Bra jobbat! Eller nu hittade jag en liten, liten detalj. När jag klickar på Ångerrätt & Byten längst ner kommer en meny upp till vänster. Där är ”Ångerrätt” felstavat, ett t har trillat bort. Dessutom stavas ”Allmänna” med två n. Annars, toppen! ;)

    #124538
    JockeA
    Deltagare

    @Stämpelstugan 21562 wrote:

    Gaaaaaah! Grymt snygga väskor. Jag borde inte gått in på sidan. Varför gick jag in där? Varför ska jag vara så nyfiken? 😮

    Tur att det nästan är tomt på kontot men jag återkommer, var så säker! Vill ha minst en Happy och minst en Top Style! En kvinna kan aldrig ha för många väskor… om bara någon kunde få min man att förstå det också? :D

    By the way, snygg hemsida och jag hittar all information jag behöver. Bra jobbat! Eller nu hittade jag en liten, liten detalj. När jag klickar på Ångerrätt & Byten längst ner kommer en meny upp till vänster. Där är ”Ångerrätt” felstavat, ett t har trillat bort. Dessutom stavas ”Allmänna” med två n. Annars, toppen! ;)

    Haha, kul att du gillar väskorna och sidan. Vi får fixa klarna delbetalning så att sinande banksaldon inte blir nåt hinder ;)

    Felstavningarna är fixade (de som blivit upptäckta iaf) – tack för hjälpen.

    #124539
    danielandersson
    Deltagare

    @JockeA 21558 wrote:

    Överväger att köpa dmayer.com (kostar $500) för att jag eventuellt kommer använda den sen. Samma sak med .no, .dk och .fi, men vad är syftet med att köpa .nu?

    Jag har aldrig sett meningen med .nu, i alla fall inte sen .se blev tillgänglig för allmänheten.

    $500 för en .com man kommer använda är inte farligt

    #124540
    JockeA
    Deltagare

    @lunarmys 21565 wrote:

    $500 för en .com man kommer använda är inte farligt

    Nej det är sant – när jag väl ska använda den så.

    Hade lite beslutsångest innan jag köpte .se-adressen och känner likadant nu. Alternativet var att köpa .com från början och sen köra
    http://www.dmayer.se/sv
    http://www.dmayer.se/dk
    osv

    Bestämde mig till slut för .se för att så småning om utöka till .dk osv.

    Jag vet dock inte vad som är bäst i SEO-syfte, om flera domäner leder till fler kostnader (förutom själva domänerna, som inte kostar så mycket). Hur är det t ex med Klarna – måste man betala deras startavgift igen om man har en till domän (t ex .dk) – även fast det är samma företag?

    #124541
    Richie72
    Deltagare

    Jag skulle rycka dmayer.com, dmayer.dk, dmayer.nu mm på en gång om de fortfarande finns kvar. Ligger säkert någon domänsamlare och kollar av olika forum för att hitta domännamn.
    Jag menar NU.

    #124542
    Lufox
    Deltagare

    @Richie72 21567 wrote:

    Jag skulle rycka dmayer.com, dmayer.dk, dmayer.nu mm på en gång om de fortfarande finns kvar. Ligger säkert någon domänsamlare och kollar av olika forum för att hitta domännamn.
    Jag menar NU.

    Instämmer. Köp de domäner som är lediga om du ändå har planer att använda de.
    .NU kan du dock skippa. Men .dk och tex .co.uk verkar ledigt.

    #124543
    Prix
    Deltagare

    Dum fråga. Men när du köper ett domännamn på tex loopia kostar de inte 500$. Vad är skillnaden?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.