Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Unifaun – kvittenslista till chaufför?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Tomas
    Deltagare

Har tidigare skrivit ut frakthandlingar i DHL multishipping och då också alltid skrivit ut en ”kvittenslista” åt chauffören. Nu har jag kopplat Specter till Unifaun så nu är det Unifaun som gäller och min fråga är då var jag kan skriva ut motsvarande kvittens, för det behövs väl fortfarande? Skrev ut några fraktsedlar men kom på först efteråt att jag inte såg till nåt om dessa listor.

Nån som kan guida mig?

Hm, tyckte jag hade kollat runt innan. Men nu hittade jag det. Sändningslista heter det visst och det var det jag sökte och fann…

GregerA
    Deltagare

Frakthandlingar > Sändningslistor :)

Joel
    Deltagare

Något som inte behövs hos Posten men är ett krav hos DHL.

Det sparar både tid och papper att slippa det…

laser
    Deltagare

Du menar när DHL kommer och hämtar ditt paket? När det gäller leverans så är det ju i en handdator du skriver under i.

Parvelito
    Deltagare

@Joel 20995 wrote:

Något som inte behövs hos Posten men är ett krav hos DHL.

Det sparar både tid och papper att slippa det…

Ja, är det något som DHL gärna får spetsa till sitt erbjudande med så är det just dessa kvittenslistor som är onödigt stora, väldigt blaffiga så det går mycket toner och papper. Egentligen känns de rätt så stenålder så här långt in på 2000-talet.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Jag håller med dig, men dom kommer att få bort detta på ”sikt”:rolleyes: men dom är inte snabba om vi säger så på sådana här saker :):rolleyes:

@Parvelito 20998 wrote:

Ja, är det något som DHL gärna får spetsa till sitt erbjudande med så är det just dessa kvittenslistor som är onödigt stora, väldigt blaffiga så det går mycket toner och papper. Egentligen känns de rätt så stenålder så här långt in på 2000-talet.

Tomas
    Deltagare

Ja, tycker också det känns rätt onödigt. Skriver ni alltid ut ett ex för kvittens och behåller själva? Jag brukar bara skriva ut den del DHL kräver just för att det känns rätt onödigt att printa och samla papper på hög. Men även det känns ju rätt onödigt.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Problemet är när det försvinner en leverans, då måste man maila in en kopia på kvittensen.

Som sagt Old school är bara förnamnet.

Men dom är billiga :):):)

@Tomas 21000 wrote:

Ja, tycker också det känns rätt onödigt. Skriver ni alltid ut ett ex för kvittens och behåller själva? Jag brukar bara skriva ut den del DHL kräver just för att det känns rätt onödigt att printa och samla papper på hög. Men även det känns ju rätt onödigt.

Parvelito
    Deltagare

@Jimmy Öström 21001 wrote:

Problemet är när det försvinner en leverans, då måste man maila in en kopia på kvittensen.

Det har jag aldrig behövt göra… ;)

Och då känns listorna än mer stenålder.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Detta har jag fått göra flera gånger, men jag är nog ingen kille att lita på verkar det som :rolleyes::):D

@Parvelito 21002 wrote:

Det har jag aldrig behövt göra… ;)

Och då känns listorna än mer stenålder.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.