Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hur gör ni med returer som är sena etc

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96131
    merattityd
    Deltagare

    Hej undrar mest hur ni hanterar kunder som inte vill ha en vara och skickar tillbaka den men först efter 1 månad.Vi har öppet köp i 2 veckor men nu har vi fått retur av kund som inte önskar varan och den är oanvänd men först efter 1 månad.Och hur hanterar ni kunder som hör av sig om att en vara har gått sönder när de använt den skickar ni ny eller får de ingen kompensation,Och när man frågar kunden så är det Aldrig deras fel utan alltid något fel på varan.

    #123679
    danielandersson
    Deltagare

    Säljer ni fortfarande produkten? Kan du sälja den igen?

    Om, varför tjabba med en kund?

    Och om det inte går att sälja igen, men det inte är en stor förlust för dig, varför inte göra kunden glad och se det som en marknadsföringsutgift?

    #123686
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    jag betalar tillbaka pengarna helt enkelt. Vi kör öppet köp i 30 dagar i GH och hela 60 i SweCat. Sedan vi införde det så ökade konverteringen och antalet returer har faktiskt minskat konstigt nog

    #123718
    fotofyndet
    Deltagare

    @Kodmyran 20625 wrote:

    Vi kör öppet köp i 30 dagar i GH och hela 60 i SweCat. Sedan vi införde det så ökade konverteringen och antalet returer har faktiskt minskat konstigt nog

    Det där kan jag känna igen mig i. Om jag hade fem dagar på mig skulle jag skicka tillbaka varan direkt. Om jag har 60 dagar så tänker jag ”Måste fixa det där nån dag” och sen sitter jag där vid jul med brassestolen jag köpte i juni som det är för sent att skicka tillbaka…

    När det gällde grundfrågan så betalar vi tillbaka pengarna också utan att bråka. Men våra produkter är inte så ”tidskänsliga” som modekläder och annat kan vara.

    #123724
    basse1985
    Deltagare

    Betala tillbaka, helt klart.

    Jag räknar kundkontakt och kundtjänst som marknadsföring. Lägger ner mer tid och pengar på det och mindre tid på reklam. ”Word of mouth” är extremt bra sätt att marknadsföra sig på.

    #123728
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag håller med mun till mun metoden är bra till annat än att hångla:rolleyes::)

    @basse1985 20667 wrote:

    ”Word of mouth” är extremt bra sätt att marknadsföra sig på.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.