Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Letaföretag.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 21 totalt)
  • Författare
    precis en san
    Deltagare

Har precis blivit uppringd av en säljare från letaforetag.se och han ville bara kontrollera att mina uppgifter stämde. Här började jag reagera och frågade honom vad det var han ville sälja. Han svarade att han inte sålde något utan det här var en service och söktjänst som ALLA företag i Sverige hade och även jag. Tillika så hade jag ju samma rabatt som i fjol… Jag svarade att jag inte ville fortsätta vara med, men fick då svaret att det var bara företag som gått i konkurs etc som togs bort från söktjänsten.
    Nu skulle jag vilja veta av er andra här på forumet om ni finns med på letaforetag.se? :confused:

pyhobby
    Deltagare

Det finns flera liknande företag som försöker sälja luft. Det är bara att slänga på luren.

Jag funderar på att ringa dit själv och sälja någonting, jag tänker mig följande upplägg:

”Hej jag ringer från Peters Fiffliga Firma och vill meddela dig om att din gratisprenumeration gått ut, nu måste du betala 100 000kr/månad för att fortsätta med tjänsten. Vill du inte fortsätta prenumerera på våra tjänster behöver du bara gå i konkurs.”

precis en san
    Deltagare

Det värsta var att han blev förbannad och otålig på mig när jag inte gjorde som han sa, nämligen bekräftade de nya uppgifterna. Jag kände mig faktiskt ganska tillplattad och dum…

Parvelito
    Deltagare

Det är precis det som är meningen att man skall göra, och om några dagar får du en faktura som du har ett helvete att bli av med.

Det finns enligt mitt sätt att se det bara ett sätt att behandla dem, och det är att betrakta dem precis som det avskräde på jorden som man tycker att de är. En råttskit mitt i bearnaisen på fredagspizzan har mer existensberättigande än de här förbannade telefonsäljarna.

laser
    Deltagare

@precis en sån 20431 wrote:

Har precis blivit uppringd av en säljare från letaforetag.se och han ville bara kontrollera att mina uppgifter stämde. Här började jag reagera och frågade honom vad det var han ville sälja. Han svarade att han inte sålde något utan det här var en service och söktjänst som ALLA företag i Sverige hade och även jag. Tillika så hade jag ju samma rabatt som i fjol… Jag svarade att jag inte ville fortsätta vara med, men fick då svaret att det var bara företag som gått i konkurs etc som togs bort från söktjänsten.
    Nu skulle jag vilja veta av er andra här på forumet om ni finns med på letaforetag.se? :confused:

Lägg ner skitet, bara blåsning. Varför ska ni vara med på massa konstiga katalog och söksidor. Lägg pengarna på Google Adwords. Man behöver inte vara smart för att fatta att letaföretag är ett pack skojare som alla andra hitte på företag när det gäller katalog etc.

Prix
    Deltagare

Jag har ett ”knep” jag kör med. Så fort dem ringer så trycker ja spela in på mobilen och hela samtalet spelas in. Kommer fakturan så har jag rätten på min sida och kan bevisa det utan att de ska ha en jävla tid på sig.

precis en san
    Deltagare

Har med åren blivit ganska tuff mot säljare som ringer mig och säger alltid att om de har något intressant de vill sälja får de sända ett mail. Dock var denna säljare annorlunda eftersom han blev förbannad på mig…vilket gjorde mig osäker på om jag fått allting om bakfoten. Tack för alla kommentarer, behövde dem idag!

Enkeria
    Deltagare

De (alla möjliga) ringde mina föräldrar innan eftersom det numret stod på företaget. Jag hade dåvarande ingen telefontjänst eller service. Jag slapp ändå inte undan när försäljare börja ringa över privat mobil som inte alltid hade något med företaget att göra.

Idag är jag också hård mot dem, senast igår försökte någon sälja en mobil när jag lämnade ett köpcenter. ”hej vill…” ”Nej tack”.

Jag hade läsk och glass i kassen, tänker inte stå där och lyssna på onödigheter.

precis en san
    Deltagare

Nyss ringde samma säljare mig igen för att fråga om nya uppgifter. Jag sa åt honom att ta bort alla uppgifter om mitt företag och att jag inte ville ha något med dem att göra. Han undrade då varför och jag svarade att jag inte hade lust att betala ett visst antal tusenlappar till dem. Säljaren undrade då om jag var medveten om att det enbart var företag som lagt ner som tog bort sina uppgifter, när jag stod på mig så slängde han på luren i örat på mig…

Enkeria
    Deltagare

Ojdå.. Ja stå på er!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.