Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Fria returer
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
30 maj, 2011 kl. 09:35 #96088Katrin LundgrenDeltagare
Hur mågna av er kör fria returer? Dvs att ni betalar returfrakten till kunden? Märker ni någon ökad försäljning?
30 maj, 2011 kl. 09:38 #123313peteDeltagaredetta skulle jag också vilja veta.
rent spontant har jag uppfattningen att det mest är de stora elefanterna som kör med detta för att ge mer värde för kunder, men att det kanske kostar mer än det smakar. Ungefär som att hänvisa en kund till konkurrent om man ej har säljer sökt produkt á la zappos.
30 maj, 2011 kl. 09:54 #123314bloggusDeltagareÄr det inte lite som att ”uppmuntra” kunder till returer?
30 maj, 2011 kl. 10:03 #123315Jimmy OstromDeltagareVi har testat detta i ca 3-4 månader (vi har slutat med det nu).
Vi trodde vi skulle få mer försäljning av detta, men försäljningen blev inte mer men returerna sköt i höjden och så även fraktkostnaderna.
Detta kanske kan funka i en del branscher men det funkade inte i vår bransch.
Men man måste testa oxå, så det gjorde vi men det kostade som sagt mer än det smakade 😮
@Kodmyran 20208 wrote:
Hur mågna av er kör fria returer? Dvs att ni betalar returfrakten till kunden? Märker ni någon ökad försäljning?
30 maj, 2011 kl. 10:17 #123316Katrin LundgrenDeltagare@bloggus 20210 wrote:
Är det inte lite som att ”uppmuntra” kunder till returer?
Det är en ständig fråga :p, men den diskussionen får ni gärna ta i en annan tråd, jag ville mest veta om det finns de som prövat och vad resultatet blev.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.