Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Returfrakt med DHL?
- Detta ämne har 6 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av laser.
-
FörfattareInlägg
-
26 maj, 2011 kl. 13:35 #96072bloggusDeltagare
Ni som skickar med DHL, hur gör ni om det kommer in ett garantiärende som man betalar frakt för?
Beställer ni vanliga upphämtningar av DHL under dagen? Fungerar det för privatpersoner?
Sköter ni returfrakten annorlunda? I så fall hur?
26 maj, 2011 kl. 13:55 #123177ParvelitoDeltagareJag har vid de två tillfällen som något var vart att ta tillbaka skickat returfraktavi med nya sakerna, och så har kunden kunnat skicka in returpaketet på en servicepoint.
26 maj, 2011 kl. 13:58 #123178bloggusDeltagareMen servicepoint skall egentligen inte ta emot paketen har jag för mig. Så är de snälla så tar de emot, men inte annars.
(Fick höra att de arbetar på en lösning, men än så länge får man väl inte lämna in hos Servicepoint.)
26 maj, 2011 kl. 14:06 #123181ParvelitoDeltagareHysch… Väck inte den björn som sover
3 juni, 2011 kl. 14:43 #123405laserDeltagare@bloggus 20057 wrote:
Men servicepoint skall egentligen inte ta emot paketen har jag för mig. Så är de snälla så tar de emot, men inte annars.
(Fick höra att de arbetar på en lösning, men än så länge får man väl inte lämna in hos Servicepoint.)
Så prata med DHL nu: Avsändare skriver du kunden och mottagare dig själv, ber kunden lämna in den på sin Service Point som är närmast. Det som Service Point ombuden inte är glada för att dem inte får ersättning för det paketet då du redan har fått ett sändningsnummer.
Som extra service åt kunden och du inte har så många retur så kan du ju göra en DHL paket bokning – Dörr till dörr du får ++++ hos kunden och det kostar ju inte mer än 10kr extra.
3 juni, 2011 kl. 16:28 #123410bloggusDeltagare@laser 20310 wrote:
Så prata med DHL nu: Avsändare skriver du kunden och mottagare dig själv, ber kunden lämna in den på sin Service Point som är närmast. Det som Service Point ombuden inte är glada för att dem inte får ersättning för det paketet då du redan har fått ett sändningsnummer.
Som extra service åt kunden och du inte har så många retur så kan du ju göra en DHL paket bokning – Dörr till dörr du får ++++ hos kunden och det kostar ju inte mer än 10kr extra.
Service Point vill inbland och skall väl inte ta emot paketen.
Sedan är dörr-till-dörr ok, om kunden är hemm apå dagen eller kan lämna paketet på sin arbetsplats, men tyvärr har inte alla det möjligheten – däri ligger problemet.
3 juni, 2011 kl. 16:35 #123411laserDeltagare@bloggus 20316 wrote:
Service Point vill inbland och skall väl inte ta emot paketen.
Sedan är dörr-till-dörr ok, om kunden är hemm apå dagen eller kan lämna paketet på sin arbetsplats, men tyvärr har inte alla det möjligheten – däri ligger problemet.
Hela service Point bygger ju på inlämning till ombud och uthämtning hos ombud. När det gäller DHL paket så har du ju en ruta som du själv kan ange upphämtningsplats för paketet när du bokar transport. Behöver inte just vara den adressen som står är avsändare för upphämtning.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.