Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Magento – hopplöst seg?
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av martinkiland.
-
FörfattareInlägg
-
24 maj, 2011 kl. 12:36 #96061bandixDeltagare
Är det någon som lyckats få Magento att prestera bra? Alla kundexempel jag sett är sega på ett eller annat sätt.
Det vore intressant att se om någon lyckats få responstider på låt os säga under 200ms? Spelar ingen roll om det är en dedikerad server eller ej, vill bara se att det går.
24 maj, 2011 kl. 14:23 #123075Katrin LundgrenDeltagareprova att kika på icommerces butiker. De är magentobutiker alltihop
24 maj, 2011 kl. 14:28 #123076martinkilandDeltagareKör på magento på mattbutiken. Snittar 1.7 sek per sidladdning enligt google webmaster tools. Och det får man väl anse vara godkännt.
24 maj, 2011 kl. 17:25 #123087danielanderssonDeltagare@martinkiland 19944 wrote:
Kör på magento på mattbutiken. Snittar 1.7 sek per sidladdning enligt google webmaster tools. Och det får man väl anse vara godkännt.
Gäller det även inloggade kunder?
24 maj, 2011 kl. 17:54 #123089martinkilandDeltagarelunarmys: Vet jag faktiskt inte. Har dålig koll på om Google mäter ett snitt på alla laddningar eller enbart om man kommer från Googles egna sökresultat. Men jag upplever inte webbutiken som som seg i admin eller när jag inloggad.
24 maj, 2011 kl. 17:59 #123090danielanderssonDeltagare@martinkiland 19958 wrote:
lunarmys: Vet jag faktiskt inte. Har dålig koll på om Google mäter ett snitt på alla laddningar eller enbart om man kommer från Googles egna sökresultat. Men jag upplever inte webbutiken som som seg i admin eller när jag inloggad.
Får man fråga vad du använder för att snabba upp butiken?
Kollade på Magento en hel del och det jag kom fram till var att det fanns två alternativ:
1. använda någon cachelösning/cacheplugin som endast funkade för folk som inte var inloggade
2. köpa enterprise-versionen som är snabbare (har för mig att det var någon cache-lösning där också, men att den (snart) skulle funka även för kunder som var inloggade24 maj, 2011 kl. 18:26 #123095martinkilandDeltagare@lunarmys 19959 wrote:
Får man fråga vad du använder för att snabba upp butiken?
Kollade på Magento en hel del och det jag kom fram till var att det fanns två alternativ:
1. använda någon cachelösning/cacheplugin som endast funkade för folk som inte var inloggade
2. köpa enterprise-versionen som är snabbare (har för mig att det var någon cache-lösning där också, men att den (snart) skulle funka även för kunder som var inloggadeHyr av Icommerce. Så dom har satt upp allt. Vet inte vilken version vi har. Magento är ett omfattande system, vilket jag har förstått leder till att det blir tungt, så jag tror det krävs en del optimering av servrarna för att det ska lira bra.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.