Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Frimärken – alternativ?
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av Richie72.
-
FörfattareInlägg
-
26 maj, 2011 kl. 18:52 #96060DanielKarlssonDeltagare
Startade vår webshop för en dryg vecka sedan och ordrarna har börjat ramla in. Tänkte att till en början när vi är små köra med frimärken på paketen. Paketen är relativt små o skickas som brev med antingen 4 eller 6 frimärken beroende på vikt.
Jag tycker dock det ser himla tråkigt ut med alla dessa frimärkena på paketet.
Vad är alternativet, har posten någon bra lösning för detta som inte är alltför dyr?
Tänkte ringa posten imorgon men kollar här först!
26 maj, 2011 kl. 19:02 #123196ParvelitoDeltagareKöp snyggare frimärken vetja. Själv tycker jag att en frimärkt försändelse andas klass och personligt engagemang, medan ett maskinstämplat brev är så opersonligt och stelt.
Om du säljer solbrillor så kan jag rekommendera de nya glassfrimärkena att ”glassa” med:
Butik – Posten.seDe gamla kultbilarna är inte så dumma de heller:
Butik – Posten.seRymdfrimärken ser också skojjigt ut:
Butik – Posten.seSedan har man i år börjat med välgörenhetsmärken. I år skänker man 1kr per frimärke till Rädda Barnen.
Butik – Posten.seSjälv har jag limmat på frimärken för runt 170.000kr det här räkenskapsåret, och inte en enda kund har klagat, men många har hört av sig och tackat för en försändelse som såg lite roligare ut än de brukar.
26 maj, 2011 kl. 20:18 #123199nobynatorDeltagareKöp en stämpel och betala kontant.
Frimärken är så oproffsigt så det skriker om det, jag är iallafall allergisk mot dem. :p
26 maj, 2011 kl. 20:30 #123200Richie72DeltagareJag kör frankeringsmaskin och tycker det fungerar klockrent. Finns nog lite info i någon tråd om det, sök på frankeringsmaskin.
Jag tycker inte att frimärken skriker oproffsighet men däremot småföretagare alternativt extremt nischad produkt. Du får ju knappast frimärken om du beställer från cdon. Beror på vilken profil man vill ha gentemot kund.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.