Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Fraktsätt vid retur till leverantör??
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av GregerA.
-
FörfattareInlägg
-
12 maj, 2011 kl. 09:14 #95999CarolineDeltagare
Jag ska skicka tillbaka felaktiga produkter till leverantören i Danmark. Tänkte skicka som vanligt med DHL men det uppstår problem eftersom jag inte vill betala frakten. Man kan ju välja att mottagaren ska betala frakten men då måste man fylla i nåt tillfälligt kundnr. samt välja CPT eller EXW :confused:
Använder DHL multishipping.Hur gör man med sånt här? Kan ju skicka med posten också men då får jag väl lika förbaskat lägga ut för frakten och chansa på att de betalar igen den…
Hjälp!
12 maj, 2011 kl. 09:47 #122585GregerADeltagareDu måste ha mottagarens kundnummer för import, och fylla i det. Du måste också ha mottagarens medgivande att skicka mottagarfrakt. Om de skulle vägra betala den så får du själv betala den i alla fall + ett antal avgifter förmodligen.
CPT eller EXW spelar nog inte så stor roll inom EU, eftersom ingen tullbehandling skall ske. Jag hade valt EXW. (Ex Eorks – Incoterms)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.