Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Avbetalning
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av
bloggus.
-
FörfattareInlägg
-
3 maj, 2011 kl. 11:53 #95972
Per Nilsson
DeltagareHejsan!
Funderar på att börja med delbetalning i min butik. Men jag tänkte först höra om era erfarenheter kring detta.
Har ni märkt en markant ökning i försäljningen sedan ni startade med detta eller är det ungefär samma lika?
Vad är era övriga åsikter kring avbetalning?
Med vänlig hälsning
Per Nilsson3 maj, 2011 kl. 13:15 #122323Joel
DeltagareVi började med det ganska nyligen och hade förra månaden 3% som valde Delbetaning via Klarna Konto.
Jag tycker att det fungerar lika smidigt/bra som vanlig faktura. Du tjänar dock några extra kronor eftersom avgifterna är lägre (eller obefintliga beroende på hur duktig du varit på att avtala)
För kunden är det dock skit, 27% effektiv ränta eller vad dom får betala…
5 maj, 2011 kl. 11:59 #122397Per Nilsson
Deltagare@Joel 19097 wrote:
Vi började med det ganska nyligen och hade förra månaden 3% som valde Delbetaning via Klarna Konto.
Jag tycker att det fungerar lika smidigt/bra som vanlig faktura. Du tjänar dock några extra kronor eftersom avgifterna är lägre (eller obefintliga beroende på hur duktig du varit på att avtala)
För kunden är det dock skit, 27% effektiv ränta eller vad dom får betala…
Jag provar, det ska bli spännande. Tack för ditt svar.
//Per
6 maj, 2011 kl. 10:15 #122422martinkiland
DeltagareKör faktura vi Klarna i båda butikerna och har funderat på att koppla på delbetalning. Men det är just den effektiva räntan på 27% som stör mig. Vet inte om jag vill locka in mina kunder till ett sådant köp…
6 maj, 2011 kl. 12:13 #122423bloggus
DeltagareJag har haft en del kunder som just valde ut delbetalning och sedan hämtade inte ut sina paket. I alla fallen har det varit ganska små belopp och hittills på 300 ordrar så har de outhämtade paketen, 4 stycken, alla varit delbetalning. Slump? Nej, nog inte.
Det kanske låter dåligt av mig, men har man ordrar på små belopp, ca. 200-800 kr, och kunderna väljer avbetalning, så har kunden nog väldigt dålig ekonomi. Det förvånar mig då inte att paketen inte hämtas ut. I de fallen verkar det inte heller som jag får tillbaka frakterna som man har debiterat de i efterhand. Måste säga att jag funderar att ta bort det, just för att jag orkar inte med vändande paket.
Kör faktura vi Klarna i båda butikerna och har funderat på att koppla på delbetalning. Men det är just den effektiva räntan på 27% som stör mig. Vet inte om jag vill locka in mina kunder till ett sådant köp…
Ur någon moraliskt ståndpunkt kan jag faktiskt hålla med här också …
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.