Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Björk & Bastu

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95965
    Daggpunkten
    Deltagare

    Vi har precis startat och gått ut med hemsidan Bastu och skönhet för alla – Välkomna till Björk & Bastu, Bastubutiken för välmående

    Vi vill gärna få konstruktiv kritik och synpunkter på vad vi kan förbättra i innehållet. Vi har egna funderingar, men vill gärna få era också!
    Vi har annonsering med GoogleAds som genererat en herrans massa besök, men tyvärr inga köp, vad kan detta bero på? Tråkig första sida?

    Tacksam för ideer och tips!

    :)

    #122276
    nobynator
    Deltagare

    My 5 cents.

    1. Får ej intryck att du säljer bastu prylar när man kommer in på sidan.
    2. Massa löv överallt ger inte intryck att du säljer bastuprylar.
    3. Din logo, fixa en ordentlig utan löv.
    4. Dina thumbnails, fullstora bilderna laddas vid varje thumbnail.
    5. Din kundvagn har ej matchande bakgrund.
    6. Varför syns inte priserna när man klickar sig in i varje kategori? Först när man klickar in i själva produkten så syns priset.
    7. Under “Nya produkter” så har du antal: fält, men till vilken nytta, fungerar inte ens.

    Finns massa mer, du bör kolla igenom sidan ordentligt sen är Zencart rätt uråldrat ifall ni inte installerar massa moduler. Presta är mycket mer up to date.

    #122281
    Daggpunkten
    Deltagare

    Som sagt, andra ser sånt vi inte ser….

    Loggan punkt 1,2 o 3….får vi jobba med
    punkt 4. Good point!
    punkt 5. Point!
    punkt 6. Fixat, en solklar kommentar, tack!
    punkt 7. Vi tror vi vet vad som menas, måste fixas, tack.

    Presta känner vi inte till, vi bör titta även på andra program. Alla verkar ha sina favoriter.

    Tack !! :)

    #122284
    Elina
    Deltagare

    Under information har du en flik som heter Avsluta nyhetsbrev, men inget att anmäla sig för nyhetsbrevet.. Kanske ska ordna det om du vill att folk ska anmäla sig ;)
    Bara en första tanke jag fick!

    #122335
    proffsel.se
    Deltagare

    Man behöver fånga kundens förtroende:

    Jag saknar telefon nr och er adress.
    Om priserna är med eller utan moms.
    Naturbilderna är väldigt fina men käns felplaserade det skulle vara mer relevant med varorna.
    Den grå texten är lite ansträngande att läsa beroende på ljusstyrkan i skärmen skulle nog villa ha en mer kontrastfyld färg.

    #122336
    danielandersson
    Deltagare

    @proffsel.se 19110 wrote:

    Om priserna är med eller utan moms.

    Hur ofta säljer man bastutillbehör till ett företag? ;)

    Är det inte vedertaget att saker som (mer eller mindre) självklart säljs till privatpersoner, säljs (och visas) med moms?

    #122337
    GregerA
    Deltagare

    @lunarmys 19111 wrote:

    Hur ofta säljer man bastutillbehör till ett företag? ;)

    Hört talas om bastuklubbar? 😮

    Men visst, är det produkter som säljs till konsument så skall det vara med moms. Men det skadar inte att vara övertydlig. Exporterar man till t.ex Norge så vill ju de gärna veta priset exkl moms.

    #122338
    Thomas THL
    Deltagare

    Detta är aldrig roligt att säga…..
    Eftersom ni endast hunnit lägga in 67 produkter….. BYT PLATTFORM!

    Detta är inget att bygga vidare på, gammalt och grått innan ni ens har hunnit börja sälja saker.
    Kolla in nåt modernt som t ex Prestashop 1.4.

    Köp en template till butiken med feelgood-känsla, spa, skönhet och välmående typ.

    Jag vet, det är pisstrist att få denna feedback men gör rätt från början, det behöver inte kosta skjortan.

    /Thomas

    #123496
    Daggpunkten
    Deltagare

    @GregerA 19112 wrote:

    Hört talas om bastuklubbar? 😮

    Men visst, är det produkter som säljs till konsument så skall det vara med moms. Men det skadar inte att vara övertydlig. Exporterar man till t.ex Norge så vill ju de gärna veta priset exkl moms.

    Finns det bastuklubbar än? Hmm, en ny marknad? :rolleyes:

    Har inga planer på export idag, men man vet aldrig. Jag tar vara på tipset om momsen för framtiden

    #123497
    Daggpunkten
    Deltagare

    @proffsel.se 19110 wrote:

    Man behöver fånga kundens förtroende:

    Jag saknar telefon nr och er adress.
    Om priserna är med eller utan moms.
    Naturbilderna är väldigt fina men käns felplaserade det skulle vara mer relevant med varorna.
    Den grå texten är lite ansträngande att läsa beroende på ljusstyrkan i skärmen skulle nog villa ha en mer kontrastfyld färg.

    Jep, jag håller med. Fixat. Tack för feedback.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.