Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Sms vid beställning

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    slowbro
    Deltagare

Hej! Är det någon här som använder sig av att få sms när en beställning är lagd? Isåfall ,vilket företag använder ni och vad kostar det ungefär:confused:
    Tack på förhand!
    Mvh Slowbro

Parvelito
    Deltagare

Det skulle ju pipa oavbrutet i telefonen då, så sådant kan man inte hålla på med :-) Skämt åsido, men jag tror att de flesta som hållit på ett tag tycker att SMS vid beställning vore ämlans jobbigt.

Rekommenderar en smartphone och mail i mobilen om du vill ha lite koll när du inte är vid datorn.

Marks-Bleeds.se
    Deltagare

Har själv tidigare använt sms för att bekräfta till kunden att orden är mottagen, skickad osv. Då använde jag mosms (mosms.se tror jag) vilket blev ganska dyrt i längden. Dock var det ganska uppskattat av kunderna då dom fick återkoppling att det hände något med deras beställning. Så det var nog värt kostnaden ändå.

Att skicka sms till sig själv när en order är lagd vet jag inte om jag skulle rekommendera dock. Som Parvelito säger så skulle även jag rekommendera mail i mobilen istället.

Är det dock någon som är intresserad av att ha en sms lösning av något slag så håller faktiskt bolaget (en teleoperatör) där jag är anställd på (som produktansvarig) att utveckla just en sådan lösning. Tanken är att våra kunder via en hemsida eller via API skall kunna skicka ut och ta emot sms. Dessutom kommer vi erbjuda en hel del roliga tilläggstjänster som nog kan vara intressanta. Jag tror även vi lyckas ganska bra i pris på den tjänsten ;)

Vill någon testa så kommer vi faktiskt inom kort söka ett antal pilotkunder. Skicka i så fall ett meddelande så kan jag se vad vi kan sy ihop.

Joel
    Deltagare

Jag gillar Postens SMS-tjänst för varubrev, där kunden får ett SMS när varubrevet är inlämnat samt ett SMS när det kommit fram för utlämning (om det är för stort för brevlådan).

No more borttappade avier!

slowbro
    Deltagare

För min del är det mest att några av de anställda i den fysiska butiken är ganska gammelmodiga och har inte så bra koll på datorer, men sms till den privata telefonen kanske skulle vara något. Vi har just nu, temporärt, delat lager mellan e-butik och fysisk butik och behöver hålla mer koll på beställningar från online shoppen, då jag inte kan vara aktiv hela tiden, så kunden inte blir negativt överraskad över att någonting är slut.

fotofyndet
    Deltagare

@slowbro 18314 wrote:

För min del är det mest att några av de anställda i den fysiska butiken är ganska gammelmodiga och har inte så bra koll på datorer, men sms till den privata telefonen kanske skulle vara något. Vi har just nu, temporärt, delat lager mellan e-butik och fysisk butik och behöver hålla mer koll på beställningar från online shoppen, då jag inte kan vara aktiv hela tiden, så kunden inte blir negativt överraskad över att någonting är slut.

Ett alternativ kan ju vara att du skickar en kopia av orderbekräftelsen till din egen mail och har en ringsignal i mailprogrammet när ett mail uppfyller vissa kriterier. Så kör jag, funkar perfekt. Outlook är igång jämt och kollar varannan minut, om ett mail kommer till konto x, från en viss adress och innehåller ett nyckelord så ringer det till.

laser
    Deltagare

@fotofyndet 18326 wrote:

Ett alternativ kan ju vara att du skickar en kopia av orderbekräftelsen till din egen mail och har en ringsignal i mailprogrammet när ett mail uppfyller vissa kriterier. Så kör jag, funkar perfekt. Outlook är igång jämt och kollar varannan minut, om ett mail kommer till konto x, från en viss adress och innehåller ett nyckelord så ringer det till.

Var ju ett klockrent tips. Ska ställa in den direkt, det är i regler man gör detta?

fotofyndet
    Deltagare

@laser 18465 wrote:

Var ju ett klockrent tips. Ska ställa in den direkt, det är i regler man gör detta?

Ja ”Regler och aviseringar” heter det väl tror jag. Det finns en steg-för-steg-guide där som man kan gå igenom. Till vem, från vem, undantag och vad göra är väl det som ska ställas in.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.