Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Blogg på ehandelsdomän eller på annan ?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    dflswedenAB
    Deltagare

Hej

Har i mina försök att skapa lite mera marknads kanaler tänkt skriva en blogg om heminredning, och givetvis tipsa om mina nya produkter :-). Ska inte på något sätt mörka att jag driver en ehandels sida, men även skriva lite allmänt om området. Men t.ex. alla nya produkter kommer presenteras här.

Är det att föredra att ha den på min butiksdomän, eller kan man ha den på en separat ? Jag är inte säkert min host som driftar min ebutik kan ta en WP installation, men jag har andra hostar som jag med lätthet kan använda.

Vad tror ni? Spelar det någon roll ?

precis en san
    Deltagare

Jag har en webshop och på den kan besökaren hitta både min blogg, mitt antik- och designforum och Facebook, dock ligger de på olika domäner.

Darling
    Deltagare

Ett mellanting är att ha bloggen på annan domän men visa flöde med senaste posterna i webbutiken.

Det finns för- och nackdelar med bägge varianterna. När du länkar från extern blogg till din butik så blir det ju en extern länk.

Har du bloggen på butiksdomänen så kommer trafiken till bloggen i större utsträckning att också kika in i webbutiken. Och länkar till bloggen blir ju länkar till din butiksdomän.

Personligen så har jag min blogg på externt domän. Det gör att jag känner mig friare att skriva vad jag känner för än vad jag skulle gjort annars. Kraven på seriositet i inläggen sjunker. Men dom som satsar mycket på sociala medier har oftast bloggen på butiksdomänen. Smaksak med andra ord.

dflswedenAB
    Deltagare

Hej

Det blev på semi-separat domän (blogg.designforliving.se), så det ur googles syn blir en separat. Håller med om att man då inte behöver ha lika högra krav på språk m.m, och man kan nog sväva ut mera då än om man gör det i webb-shopen. men jag kommer länka in i shoppen mycket.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.