Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel e-handelskundtjänst som hej kom och hjälp mig

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95849
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Beställde en Diskmaskin från tretti i fredags. den 4e fick Bring info att sändningen skulle komma. Jag har spårat sändningen och ser att den ser ut så här:

    2011-04-06 15:12 Levererad/Utlämnad Stockholm
    2011-04-06 11:41 Lastad på distributionsbil Lunda
    2011-04-06 11:39 Ankomst omlastningsterminal Lunda
    2011-04-04 10:03 Elektronisk förhandsinformation mottagen

    Med andra ord min diskmaskin är utlämnad till en annan kund i Stockholm. Jag kan till och med se signaturen på den som mottagit maskinen, men utlämnar den här.

    Ringer tretti, som totalvägrar att erkänna att maskinen är utlämnad till kund. De säger att vi ska vänta ytterligare 4 dagar för att se om maskinen kommer fram för den är enligt dem på terminalen i Stockholm och inte utlämnad oavsett vad spårningen visar. Hon stenvägrar att erkänna att de har lämnat ut maskinen till någon annan TROTS att jag har signatur som bevisar det.

    Totalt ohjälpsam i kundservicen. Om jag skötte mina kunder så här skulle jag inga alls ha. Hur f-n kan dessa ha fått årets e-handlare flera år i rad på pricerunnner????

    Ngn som råkar ha kontakt med någon lite högre uppsatt på tretti som man kan maila och klaga hos? Känner mig som en mycket ilsken pissmyra just nu….:D

    #121418
    Majsan
    Deltagare

    Är det möjligtvis Annika som bytt arbetsgivare och numer aldrig får vara sjuk eller hemma med vård av barn? ;)

    #121419
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @Majsan 18066 wrote:

    Är det möjligtvis Annika som bytt arbetsgivare och numer aldrig får vara sjuk eller hemma med vård av barn? ;)

    tror det snarare är tjejen i little britian ” computer says no” :D

    #121424
    simp
    Deltagare

    Kanske har du fått fel id till spårningen?

    #121427
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Mycket möjligt men varför då inte undersöka det och säga det? Varför bara hävda att det är inte utlämnat och säga att man inte tror på att vi förstår att läsa brings spårningsinfo. Det är att idiotförklara kunden! speciellt som kunden själv talar om att vi är mycket vana vid att lösa spårningslänkar eftersom vi själva är Ehandlare och jobbar med det dagligen….nej det var den utan tvekan sämsta kundservice jag någonsin varit med om. anledningen att jag la ut detta är för att jag ville ge er ett bra exempel på hur man inte ska bemöta kunder…

    #121524
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    och här har vi den slutliga spårningen. Min diskmaskin är utlämnad två gånger, en gång i stockholm och en till mig…

    2011-04-08 11:00 Levererad/Utlämnad Sundsvall
    2011-04-08 10:35 Lastad på distributionsbil Sundsvall
    2011-04-06 15:12 Levererad/Utlämnad Stockholm
    2011-04-06 11:41 Lastad på distributionsbil Lunda
    2011-04-06 11:39 Ankomst omlastningsterminal Lunda
    2011-04-04 10:03 Elektronisk förhandsinformation mottagen

    #121527
    nmn
    Deltagare

    Aha, det är så tretti kan ha de priserna, de spar in på frakten genom att skicka flera sändningar med samma sändningsnummer…

    Vet någon hur man får Unifaun att göra det? :)

    #121528
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Inte en aning, men det är smått förvirrande för kunden och även för tretti själva kan jag meddela :-)

    #121529
    GregerA
    Deltagare

    Jag tror det är ett sätt att komma runt returrätten.

    Inte kan du returnera något från Sundsvall när det är utlämnat i Stockholm … :rolleyes:

    #121644
    fotofyndet
    Deltagare

    @Kodmyran 18067 wrote:

    tror det snarare är tjejen i little britian ” computer says no” :D

    haha den var bra, henne hade jag inte sett. Ett föredöme på kundtjänst.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.