Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Merförsäljningens Mästare !

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95847
    hansanders
    Deltagare

    Beställde lite trycksaker från Vistaprint härom veckan.
    Då fick jag se vad som menas med MERFÖRSÄLJNING i verkligheten.
    Först ett lockande jättelågt pris på produkterna, en del t.om. ”gratis”, men vid lite närmre granskning så tillkommer ju några avgifter. Hanteringstillägg, frakt etc.
    Nåväl, jag skickade en order.
    Efter några minuter får jag erbjudandet att öka antalet till ett MYCKET lågt pris, mycket lägre än det pris jag köpt för.
    Efter ytterligare nån timme får jag erbjudande om diverse produkter med det tryck på som jag skicade in. Iofs såg det liite dumt ut med A4-trycket som jag skickat tryckt på en liten mugg, ändå lustigare på en kulspetspenna.
    Nu får jag varje dag ett ERBJUDANDE på mailen från Vistaprint om diverse grejer. Man kan lugnt säga att de SÄLJER sina produkter, inte bara levererar.
    Förmodligen har vi i Sverige lite att lära vad det gäller att SÄLJA av dem.
    Ett tips: Om du tänkt beställa något från Vistaprint, beställ bara hälften av vad du egentligen vill ha, så blir det billigare i slutänden !

    #121405
    Parvelito
    Deltagare

    Vistaprint säljer inte saker, de tröttar ut sina kunder till den grad att de bara är det yttersta nödfallsalternativet att beställa ifrån, när ingen annan kan göra det man vill – till rimligt pris.

    Jag har använt dem två gånger, och bägge gångerna har jag efteråt känt mig lurad, utnyttjad för min godtrogenhet och tvärsäker på att om jag inte verkligen måste ge mig i kast med dem igen, så kommer jag låta bli.

    De må vara duktiga på merförsäljning, men när det kommer till långsiktiga kundrelationer så är det sannerligen inte deras paradgren.

    #121407
    Emil
    Deltagare

    Håller med parvelito. Jag hade lite brådis och beställde presentkort därifrån en gång i tiden. Det var galet mycket försök till extraförsäljning. Det kändes som att man aldrig skulle komma till avslut. Sen fortsatte det via mejl med nästan dagliga erbjudanden. ex. ”bara för dig från orten A”, ”bara idag fredag”, etc etc. Jag blev tvungen att avregistrera mig.

    #121408
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    och jag är tvärtom, jag gillar dem. Jag vet att jag bara behöver gå in lägga varorna jag vill ha i varukorgen och strunta i att beställa, så kommer det dagen efter att dimpa ner erbjudanden på just dessa produkter, och vips har jag fått dem för halva priset eller mindre. Använder ofta deras visitkort och trycker rabattkoder och ger till kunderna efter avslutat köp. Fungerar fin fint

    #121409
    fotofyndet
    Deltagare

    Samma som Kodmyran, jag gillar dem också. Jag väljer bara att bortse ifrån all merförsäljning de vill pracka på mig under utcheckningen och läser bara mailen jag får när jag behöver nåt.

    Priserna är ju attraktiva och för en snål småföretagare så smäller det högt ;)

    #121410
    bloggus
    Deltagare

    Beställer trycksaker från andra länder i europa. Oftast 25-50% av priset – för den snåle är det lysande.

    #127380
    Seitanfoods
    Deltagare

    Smart, Kodmyran!

    Beställde för drygt 600 kr +moms av Vistaprint den 9 september. Har fortfarande inte sett röken av leveransen (1500 visitkort och lite gratiskrafs som de menar sig bjuda på).

    Känns som ett ohyggligt oseriöst företag. Extremt okontaktbara och jag kommer bli själaglad om det verkligen kommer några visitkort, och dessutom i den kvalitet jag beställt. Dock så använde jag en av deras färdiga mallar, så det kanske minskar risken att något går snett.

    Känns extremt oseriöst som sagt, men de verkar ju vara ett stort företag, så något måste de väl ha levererat genom åren. Kommer dock aldrig anlita dem igen.

    #127386
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    vad valde du för leveranstid? De har flera olika att välja på och deras billiga slow shipping är 30 dagar, så valde du den förstår jag. Själv har jag använt alla deras varianter och av ca 50 beställningar har hittills ingen gått fel. Ang deras okontaktbarhet så går det utmärkt att lyfta luren och ringa deras engelsktalade kundtjänst. De har i alla fall hjälpt mig ett antal gånger

    #127420
    evomedia
    Deltagare

    Dom är sjukt dryga, jag är ändå rätt tålig när det gäller att ta emot mejl och blir sällan grinig även om min inkorg ibland består av 50% skit som bara rensas:P Skulle aldrig göra så mot mina kunder:P Om man bortser från deras SPAM så gör dom rätt schyssta grejer för ett lågt pris=)

    #127550
    Andreas
    Deltagare

    Var det inte så att just merförsäljning förbjöds i Europa. Du får inte erbjuda extra produkter till kunden när hon har gått in i kassan och vill beställa sina produkter.

    Någon som har koll?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.