Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Aggressivt sälj från Klarna?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95844
    BaskerBosse
    Deltagare

    En av Klarnas säljcoacher kontaktade oss (BaskerBosse.se) med en hotmailadress där han undrade om han kunde köpa varor och betala med Klarnakonto i vår butik.

    Det framgick inte i mailet att han jobbade för Klarna. Jag besvarade hans mail och beskrev att vi erbjuder en mängd betalningsalternativ, men inte Klarna. Av någon anledning kände jag igen hans namn och en googlesökning bekräftade att han jobbade för Klarna.

    Jag skickade sedan ett nytt mail där jag sa att jag förstod att han jobbade för Klarna och att han var välkommen att handla i butiken. Inget svar eller order kom.

    Dagen efter ringer en annan säljare från Klarna och lägger fram ett erbjudande till oss som skulle fungera bra med vår lösning från Nordisk E-handel. Kan mycket väl vara en tillfällighet, men det hela kändes inte seriöst. Finns det andra som har samma erfarenhet om Klarna?

    #121377
    magnusfredin
    Deltagare

    Hej Baskerbosse, som försäljningschef på Klarna så vill jag först och främst be om ursäkt. Vi vill vara rådgivande i vårt sätt att sälja och dela med oss av den erfarenhet vi har från våra 10 000 kunder och hur det kan öka din försäljning. Vi accepterar inte att någon på Klarna jobbar på det sättet och vi kommer se till att det inte inträffar igen.

    #121380
    Richie72
    Deltagare

    Klarna är helt otroliga på kommunikation. Inlägg 1 kl 18.44 på tisdag kväll. Svar 19.45 samma kväll, grymt imponerande för ett företag som är så stort och växer så snabbt. (Ang första inlägget så har jag bara bra erfarenheter av Klarna).

    #121382
    Joel
    Deltagare

    Riktigt oprofessionellt av säljaren, kreds till Klarna för det snabba svaret i tråden.. de har verkligen förstått det här med omvärldsbevakning.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.