Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Vad värdesätter DU i ett betalsystem?
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av
NiklasE.
-
FörfattareInlägg
-
29 mars, 2011 kl. 08:29 #121063
Zabler
DeltagareKlumpar ihop mina svar.
1. För fakturabetalning
Att det är totalt integrerat med min e-handelslösning och/eller mitt affärssystem.
Naturligtvis spelar villkoren ut mot kund roll, men det är ganska standard med 14 dagar.
Också priset spelar naturligtvis en stor roll, men att lösningen är helt integrerad hade iaf gjort att jag är beredd att pynta några kronor mer per faktura.2. För kort betalning
Att det är LÄTT för kunden att handla. Betalningsmodell finns det flera olika, själv använder jag DIBS som tar 1% av transaktionsbeloppet (första 10.000kr kostnadsfritt).Skälet till att jag valde de 2 partners jag har, DIBS och Fortus Finance är därför att i mitt nuvarande system (Fortus Webplattform) så stödjs dessa två fullt ut.
Det går även att använda Klarna, men dealen jag fick av Fortus Finance gjorde att jag valde det istället.DIBS system känns även lätt att hantera vad det gäller återbetalningar och liknande.
Den nackdel jag känner med DIBS är att betalfönstret känns som om det är gjort på 90-talet.
Det är tyvärr ganska otydligt och det skulle kunna göras sjuhelvetes mycket snyggare.29 mars, 2011 kl. 08:49 #121065Parvelito
Deltagare1: Pris, att det är enkelt att implementera och att kunden känner sig till freds. Finansiella tjänster till handeln över lag är abnormt överprissatta. Kika lite på betalföretagens vinstmarginaler, och man inser att man är ”stjärtad” varje gång man använder deras tjänster.
2: Jag har Dibs, för att de var enkla att ha att göra med och det fanns bra stöd för det i webshoplösningen jag har (Textalk). Sedan har jag Payson som backup, för att många känner till dem och de har bankbetalningar. Fakturerar gör jag i egen regi, och det är det mest lönsamma i hela verksamheten jag håller på med.
3: För kortbetalningar: En låg fast avgift, och jag skulle bli enomt glad om betalväxlar och inlösare kunde bli bättre på att erbjuda en gemensam lösning som faktureras tillsammans. Möjlighet att stänga av kontokorten och utländska kort som kostar fett med pengar att ta emot, alternativt låta kunden stå för sina kostnader genom en avgift hade varit välkommet.
För fakturabetalningar: En låg administrativ avgift och kickbacks från alla avgifter och räntor som sedan debiteras kunden.30 mars, 2011 kl. 09:12 #121120NiklasE
DeltagareTack så hemskt mycket för era svar! Kan som kund absolut hålla med om att DIBS ser ut som någonting direkt från 90-talet
Finns det möjligen fler vänliga själar som har lust att svara? Vore oerhört uppskattat!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.