Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Seeeegt…
- Detta ämne har 7 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
16 mars, 2011 kl. 21:26 #95734CarolineDeltagare
Hej på er!
Tänkte höra om ni säljer mycket just nu?
Själv tycker jag det är segt som sirap efter jul. Det är ju mitt första år som e-handlare så jag vet ju inte hur det brukar se ut iof. Startade upp butiken på allvar i höstas och innan jul rullade det in riktigt mycket beställningar, dock hade jag då min gamla e-butik. Bytte i februari till nya e-butik som jag själv tycker är mycket mer modern och känns rätt. Men som sagt, tycker ändå inte konverteringen är så hög som jag vill, trots att besökarantalet hela tiden ökar (är visserligen en rastlös själ som alltid tycker det går för lååångsamt.. )I alla fall vore jag jättetacksam om ni vill titta i butiken. Har jag missat nåt? Vad kan jag göra bättre? Alla tips är välkomna!
Tack på förhand!
/C16 mars, 2011 kl. 22:00 #120525precis en sanDeltagareAtt ha e-handel är precis som att ha butik, det går upp och det går ner. Jag har många gånger försökt hitta förklaringar med att det är i mitten av månaden, precis efter jul osv dock när jag lyckats komma på en förklaring så bryts mönstret och förklaringen stämmer inte längre. Det jag dock lärt mig med åren är att se långsiktigt och ha tålamod. Lycka till!
17 mars, 2011 kl. 06:18 #120528KockenDeltagareDet går upp och ner hela tiden, gäller att satsa all tid på att förbättra saker och ting under de lugna perioderna. Försäljning, Googleannonser, texter, bilder, strategier (bra att ha på papper), jaga länkar, packlinjer, hitta rätta kartonger, hitta vart du kan spara kostnader, skriva om affärsplan, marknadsplan, planera julhandeln för i år, söka trender.
Hon som bestämmer här hemma i huset brukar säga titta i min plånbok, när jag klagar på perioder av dålig försäljning. Det är nog detta som stämmer bäst av allt när det gäller att förutse de ”dåliga” perioderna.17 mars, 2011 kl. 18:49 #120567CarolineDeltagareTack snälla ni! Jag vet att jag är för otålig ibland, även om det går bra är jag aldrig nöjd, vill hela tiden att det ska hända saker och gå framåt. Men det funkar väl inte så tyvärr…
Imorgon börjar projekt Förbättring!
Trevlig kväll på er!
27 mars, 2011 kl. 11:41 #121000CarolineDeltagareHärligt! Det räckte att solen visade sig för att mina kunder skulle bli riktigt köpsugna igen. Nöjd är jag
27 mars, 2011 kl. 14:48 #121004SkatanDeltagareKan iof bero på att det varit löning också.
27 mars, 2011 kl. 18:09 #121008JoelDeltagareJa, solen brukar tyvärr ha den motsatta effekten på nätshoppare 😎
27 mars, 2011 kl. 19:06 #121014ParvelitoDeltagareJag tror väl att accessoar-branschen har en rätt så bra period framför sig med nya vår- och sommargarderober, en stundande studentskive-hybris och så högsäsong för bröllop.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.