Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Klarna VS Sveawebpay
Etiketter: klarna, sveawebpay
- Detta ämne har 16 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av laser.
-
FörfattareInlägg
-
5 mars, 2011 kl. 05:20 #95677kim@billigtisverige.dkDeltagare
Hej
Är här någon som har erfaring med båda Sveawebpay och Klarna?
Vi vet alle at Klarna är markedsledende och har en bra koncept, men man betaler ochså för dette.
Hvem har bytat från Klarna till Sveawebpay och har der været problemer.
Har konverteringen väret det samme eller är den blevet sämre?Det är interessant med Sweawebpay, för dom betaler ut penge efter 2 dagar, var det tar 2 til 3 veckar med Klarna, hvis du inte gör en special avtal med Klarna.
Sveawebpay är ochså billigere på administrationsgebyr och den %-sats dom tar för deres ydelse.Ville ni byte från Klarna till Sveawebpay, hvis ni kunne spare penge och få penge efter 2 dage?
Hoppas ni forstår, vad jeg skrivar, men jeg är dansk och försokar at skriva svensk.
Med venliga hilsner
Kim5 mars, 2011 kl. 11:40 #119998nobynatorDeltagareKlarna – Dyra kostnader
+ Supertrevlig kundtjänstSvea + Humana kostnader
– Kundtjänsten är ett minus, aldrig trevliga eller glada, mestadels griniga personer.Det där minuset hos Svea är något jag upplevt i princip med alla jag talat med där så jag står för det Finns säkert fler för/nackdelar hos de båda.
5 mars, 2011 kl. 11:58 #119999Katrin LundgrenDeltagareVi har ett flertal kunder som bytt från Svea till Klarna och varit mycket nöjda, däremot ingen som gått åt andra hållet.
5 mars, 2011 kl. 13:35 #120001NicklasDeltagareJag är påväg åt andra hållet, har haft Svea tidigare och de är griniga i kundtjänsten på Svea men klarna är för dyra det hjälper inte att de är trevliga att prata med när de är så dyra och ska envisas med sina startavgifter och månadsavgifter så fort man ska starta något nytt.
5 mars, 2011 kl. 18:57 #120008jpetterssonDeltagareJag hör nog till undantaget som bekräftar regeln men jag har inte upplevt några problem med Svea’s kundtjänst. De gånger jag har ringt dem så har jag aldrig stött på några griniga/otrevliga personer. Tvärtom. Vi har inte heller haft några problem med att kunder har hört av sig och klagat på fakturaärenden (dvs Svea).
Jag har även haft kontakt med klarna och det verkar inte vara några sura personer där heller. Jag har dock aldrig använt mig av deras lösning.
De fördelar jag ser med Svea jämfört med Klarna:
billiga
De sköter alla fakturautskick (via brev vilket gör att du slipper kostnad/hantering med skriva ut fakturan och lägga i paketet).
Du får betalt dagen efterMVH
jpettersson8 mars, 2011 kl. 14:57 #120145RobinDeltagareJag blir förvånad över att flera har dåliga erfarenheter av Sveas kundtjänst. Vi har kört Svea Webpay i två år och alltid fått snabb, bra och trevlig service. Personligen är jag så pass nöjd med kundtjänst, säljare, dialog, information och samarbetet i stort att jag håller dem som en av mina favoriter bland våra leverantörer och då bör tilläggas att vi arbetar med runt 150 olika leverantörer.
Jag blev för en tid sedan kontaktad av Klarna som undrade om vi var intresserade av att byta till deras tjänst. Jag förklarade då att vi var väldigt nöjda med Svea och att vi måste få lägre avgifter hos Klarna för att ett byte ska vara intressant. Efter att jag uppgivit vilka avgiftsnivåer jag som mest kunde tänka mig (strax under Sveas) konstaterade säljaren vänligt att det inte var någon idé att vi fortsatte diskussionen/förhandlingen. Så, med tanke på att vi inte ens verkade vara i närheten av varandra vad gäller avgifter, är min slutsats att Sveas avgifter ligger på en avsevärt lägre nivå än Klarnas. Sedan kan det säkert vara så att de skiljer sig åt vad gäller ev fasta avgifter och att skillnaden i transaktionsavgifter mellan dem varierar beroende på butikens omsättning, men det har jag tyvärr ingen koll på.
8 mars, 2011 kl. 15:14 #120147Jimmy OstromDeltagareJo men så är det, Svea är MYCKET billigare än Klarna, iallafall om vi skulle gått över till dom, men det är säkert”billigare första året” pris kanske.
Men Klarna är dyra men som jag skrivit tidigare så är vi nöjda, men inte mycket är skrivit i sten tyvärr.
@Robin 16632 wrote:
är min slutsats att Sveas avgifter ligger på en avsevärt lägre nivå än Klarnas. Sedan kan det säkert vara så att de skiljer sig åt vad gäller ev fasta avgifter och att skillnaden i transaktionsavgifter mellan dem varierar beroende på butikens omsättning, men det har jag tyvärr ingen koll på.
8 mars, 2011 kl. 16:16 #120152EmilDeltagareJag kör svea och har inget att klaga på. Jag har i och för sig bara haft dem i några månader. Jag kommer också att köra dem på en annan shop. Jag fick en liknande offert från klarna, svea var snäppet billigare, men det var inte så mycket som skiljde i pris. Det som avgjorde för mig var att jag får utbetalningen dagen efter. Jag har inte råd att ligga ute med pengarna som hade blivit fallet med klarna (tror det var veckan efter fakturans förfallodag). En nackdel med Sveawebpay är dock att fakturatiden är aningen kort och där har klarna en längre och det ser jag som en fördel.
14 mars, 2011 kl. 14:24 #120403lancevancedanceDeltagareVarför är det alltid mellan klarna och svea? Fortus finance verkar ju väldigt bra. de kan matcha Sveas priser + så är de inte förnkippade med inkasso.
14 mars, 2011 kl. 15:06 #120404ParvelitoDeltagare@lancevancedance 16922 wrote:
Varför är det alltid mellan klarna och svea? Fortus finance verkar ju väldigt bra. de kan matcha Sveas priser + så är de inte förnkippade med inkasso.
Därför att Klarna och Svea är de som de flesta webshoplösningar har stöd för att integrera lite enkelt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.