Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Dags att börja blogga, var lägger man den?
- Detta ämne har 17 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av bloggus.
-
FörfattareInlägg
-
3 mars, 2011 kl. 11:25 #95655Thomas THLDeltagare
Hej.
Dags att börja blogga och har lite funderingar på var jag ska ha den?
blogg.takbox.se?
Eller var skall man lägga den för bästa effekt?
/Thomas
3 mars, 2011 kl. 14:16 #119904AbbesnabbDeltagareHur menar du? WordPress har bra genomslag på Google.
3 mars, 2011 kl. 14:18 #119905precis en sanDeltagareWordPress kör jag med och är supernöjd!
precis en sån blogg
Däremot undrar jag hur man lägger upp sin blogg på Ehandel, har försökt men fick det inte till att funka!?3 mars, 2011 kl. 15:01 #119909Thomas THLDeltagare@Abbesnabb 16359 wrote:
Hur menar du? WordPress har bra genomslag på Google.
Exakt så menar jag!
Tack!
3 mars, 2011 kl. 15:08 #119910Joel BDeltagareEtt litet tips;
Om webbutiken uppdateras sällan (med nya produkter eller annan information), kanske man skall ta sig en funderare på vad som egentligen är bäst. Om det sker mycket aktivitet i webbutiken i form av information eller annan text, så spelar detta tips ingen roll.
Att lägga sin företagsblogg under en s.k. subdomän, räknas enligt Google, som en självständig webbsida. Om du istället placerar bloggen under takbox.se/blogg/ så ingår bloggen i huvuddomänens aktivitet och på så sätt ger en större förändring ur ett SEO-perspektiv.
På detta vis kan du förbättra webbutiken betydligt mycket enklare, genom att hålla en evig uppdatering med information och förhoppningsvis klämma till ordentliga intern-länkar som du kommer att gynnas av längre fram.
Lycka till!
3 mars, 2011 kl. 16:02 #119914AnmelDeltagare@Joel B 16366 wrote:
Om du istället placerar bloggen under takbox.se/blogg/ så ingår bloggen i huvuddomänens aktivitet och på så sätt ger en större förändring ur ett SEO-perspektiv.
Det där tror jag är bäst. Känner du(eller någon annan) till något färdigt plugin man kan implementera
i sin egen sida på det sättet så att det bara är att köra igång?3 mars, 2011 kl. 16:06 #119915Joel BDeltagareAnmel;
Du behöver inget plugin eller annat verktyg för att köra igång detta. Hoppa in i FTP:n för din hosting, skapa en folder som du döper till blogg och sedan placerar du WordPress-systemet i foldern.
Installera bloggen och sedan är det bara att tuta och köra!Lycka till!
3 mars, 2011 kl. 16:17 #119916bloggusDeltagareEn tanke angående SEO. Vill man få ut så mycket så möjligt så lägg bloggen där inte butiken finns, dvs. på andra IP (webbhotell).
3 mars, 2011 kl. 16:17 #119917AnmelDeltagareGrymt sa grisen. Jag har redan en folder som heter blogg(men den innehåller bara lorem ipsum ) så det bör nog gå smidigt. Och bara för att försäkra mig – man måste inte köra worldpressbutik utan kan ha sin egenbyggda väl?
Tack
3 mars, 2011 kl. 16:21 #119918Joel BDeltagareAnmel:
Du kan köra vanliga wordpress-plattformen där, inga konstigheter med det.
Bloggus:
Det beror helt på vad man vill åstadkomma. I detta fall antog jag att man ville bearbeta sin butik på ett enkelt, smidigt och effektivt vis. Det gör man genom att sätta bloggen under samma domän, fast i en underkatalog.
På så vis håller du en hög aktivitet och får med största sannolikhet Google’s spindlar rätt ofta till bloggen. Har du dessutom en smart strategi för intern-länk-bygge, så kommer detta att gynnas oerhört.
Bästa hälsningar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.