Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Slippa spamrobotar
- Detta ämne har 13 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av Mystica.
-
FörfattareInlägg
-
28 februari, 2011 kl. 18:35 #95638LastbrygganDeltagare
Har klarat mig ifrån det mesta spammet då jag enbart haft formulär på vår kontaktsida men de senaste veckorna har varit bedrövliga med massor av skräp och jag bestämde mig idag för att göra något åt saken.
Då jag personligen inte gillar valideringstexter att fylla i när man skickar ett formulär så tyckte jag att Dan har en ”rolig” lösning (Roligaprylar) på sin kontaktsida.
Då jag är en person som inte kopierar men gärna låter mig inspireras av folk som är duktiga så snodde jag idén rakt av… Jag vet, jag borde ha smisk på fingrarna men vad vore livet om man inte lät sig inspireras av dem som är duktigare än en själv?
Men nu är den stora frågan om det passar på en ”allvarlig” sida som min eller om den typen av finesser skall hålla till på ”roliga” sidor typ Roliga Prylar.
Kolla bifogad bild vad ni tycker och spotta eller slå mig gärna, bara sanningen kommer fram. Passar det möjligt bättre med några ikoner som är relaterade till min verksamhet?
28 februari, 2011 kl. 19:01 #119754danielanderssonDeltagarePersonligen föredrar jag enkla uträkningar ala 4 + 3 = .. å så fyller man i svaret.
Vad som är ”seriösast” vettefasen. De flesta är ju vana vid nån typ av captcha.
Inte funderat på att köra reCAPTCHA: Stop Spam, Read Books ? Bidrar ju till något bra
28 februari, 2011 kl. 19:13 #119756CrillesDeltagareJa för min del tycker jag ju att det funkar lika bra hos dej Mats som hos Dan, och varför skulle det inte funka på en mer ”allvarlig” sida som din? Visst det mer vanliga är väl att man kör någon typ av CAPTCHA, men varför inte va lite annurlunda som ni då är.
28 februari, 2011 kl. 19:42 #119758Richie72DeltagareJag tycket det är en rätt rolig lösning, både din och Dans. Funkar utmärkt.
28 februari, 2011 kl. 19:51 #119759JoelDeltagareI ditt fall hade jag nog bytt ut bilderna till något som är relaterat till din verksamhet.
Typ:
[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=109&stc=1&d=1298922654[/IMG]28 februari, 2011 kl. 19:55 #119760GregerADeltagareJag håller med Joel …
28 februari, 2011 kl. 20:04 #119761HjalmarDeltagarereCAPTCHA + Akismet spam-filter funkar fint. Du kan applicera akismet på alla former av meddelanden och ofta är det samma blogg-spammare som spammar formulär, så det fungerar bra.
Det är såklart lite utvecklingstid + inlärning för de två systemen men har du gjort det en gång så kan du ha det överallt sedan.
28 februari, 2011 kl. 20:14 #119762CrillesDeltagareLOL @ Joel, lysande förslag ju
28 februari, 2011 kl. 20:27 #119763DanDeltagareHmm vad gör du med din mobil joel?
Jag hade lunarmys lösning innan men mina botvänner knäckte den oftare o oftare, djurgrejen är ju fort 25% chans att ta på slump samt bruteforce, men den funkar ok och är rolig
Recaptcha kör jag annars eller akismet helt dold men akismet har jag märkt blockar en del legit också och om man då bara skiter i att lagra det tappar man en del mail
28 februari, 2011 kl. 20:39 #119764JoelDeltagareThere’s an app for everything!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.