Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Visa styckpris inkl moms i kassan- Textalk

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95629
    Ankis
    Deltagare

    Hej
    Jag har länge irriterat mig på att textalk inte visar styckepriset inkl moms i kassan.
    Man får ju skriva i om man vill visa priserna inkl eller exkl moms i sin shop och jag har fyllt i att det ska visas inkl moms.
    I shopen och kundkorgen visas priserna inkl moms.
    När man sedan kommer till kassan visas endast styckepriset exkl moms!!!!

    Detta upplever mina kunder förvirrande då priserna ser olika ut…. Det står bara pris/styck utan att det står att de visar exl moms!!!!
    Jag har frågat textalk varför inte priserna visas inkl moms även i kassan när man valt det men de svarar att det bara är jag som tycker det är konstigt och frågat efter en ändring, är det verkligen så? :confused:

    Jag har fått lära mig att till privatkunder så visar man alltid priser inkl moms och på kvitton. Det borde då gälla även textalk.
    De visar endast totalsumman inkl moms i kassan men inte styckepriset det är alltid exkl moms i kassan?????

    Fler med textalk shop som tänkt på detta?
    Andra shopar har inte det så vad jag sett?

    Jag brukar ha momsfunktionen helt avstängd i min shop tack vare detta och skriver att kvitto med moms medföljer varorna.

    Anki

    #122714
    Parvelito
    Deltagare

    Jag har inte tänkt på det, men visst är det som du säger. Och det borde man kunna ställa om så att man såg ett styckepris inkl moms i kassan.

    #122716
    Ankis
    Deltagare

    Ja, det står ju pris/styck och sedan exkl moms i nästa rad så det ser ju helt fel ut, första raden borde vara pris/styck inkl moms.

    Snälla om det är fler som tycker som jag så meddela textalk för jag har redan försökt minst ett par gånger med de håller inte med mig eller så förstår de inte vad jag menar…. :rolleyes:

    #122717
    Parvelito
    Deltagare

    Jag länkade till den här tråden på deras facebook-sida så får vi se om fler uppmärksammar det hela.

    #122721
    Ankis
    Deltagare

    Jag tror inte den finns kvar för jag ser den inte??

    Men det måste väl fler ha tänkt på, någon kollar väl sin egen kassa ;-)
    Annars får jag väl ge mig och ha momsen helt bortvald i shopen istället.

    #122724
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Det låter ju helsnurrigt, jag har kikat runt lite på andra shoppar och det verkar vara lite blandat hur man gör. Själv skulle jag nog som kund reagera om jag såg först ink moms och sedan exkl

    #122726
    Ankis
    Deltagare

    @Kodmyran 19551 wrote:

    Det låter ju helsnurrigt, jag har kikat runt lite på andra shoppar och det verkar vara lite blandat hur man gör. Själv skulle jag nog som kund reagera om jag såg först ink moms och sedan exkl

    Kul att fler än jag tycker det är snurrigt :p Då är jag kanske inte så ensam om åsikten som textalk säger ;)

    Ja, särskillt som det bara står pris/st även i kassan. Hur ska man då direkt fatta att det helt plötsligt är exkl moms, kolumnen efter står det pris exkl moms, men just därför tycker jag det är konstigt att inte första kolumnen är inkl moms.

    Jag vill att det ska presenteras mer som ett “kassakvitto” pris per styck inkl moms, belopp inkl moms och sedan varav moms.
    Så skriver man kvitton och fakturor till privatpersoner enl praxis.
    känns självklart för mig att det borde se ut så därför är jag så förvånad över detta.

    #122727
    Majsan
    Deltagare

    @Kodmyran 19551 wrote:

    Det låter ju helsnurrigt, jag har kikat runt lite på andra shoppar och det verkar vara lite blandat hur man gör. Själv skulle jag nog som kund reagera om jag såg först ink moms och sedan exkl

    Som kund har jag blivit förbaskad och förvirrad om priset helt plötsligt blivit exklusive moms. Jag som privatkund vill ju veta priset ink. moms och inte ex. moms.

    Tänk vad många privatkunder det är som knappt vet vad moms är och helt plötsligt får ett annat belopp än man tänkt sig att betala. Nä… Strid för ink. moms.

    har inte dom själv men jag hade inte gett mig vare sig som kund eller företagare, eller hur Katrin? ;)

    #122730
    Prix
    Deltagare

    Ska man skriva under villkor då ” priset i butiken anges inkl. moms, dock så gäller inte detta i kassan vid utcheckning då priserna visas exkl moms” ???? Jag hade aldrig fullföljt min beställning, misstänksam som jag är hade jag anat någon form av oråd. Hade ev. tänkt välja textalk som lösning på en nu shop, men det blev just mindre troligt.

    #122744
    Ankis
    Deltagare

    Jag tycker textalk är en bra och enkel butik till bra pris och jag kan ju ställa av momsfunktionen helt i kassan (vilket jag brukar för att det annars blir missvisande) men jag förstår inte varför Textalk själva inte tycker det blir fel med att bara visa styckepriset exkl moms i kassan när priserna annars är inkl?????

    Jag tycker också det är konstigt att inte fler önskat ändring hos dem???

    Jag hade gärna hört från fler textalk kunder här varför ni inte tycker det är fel eftersom textalk säger att ingen annan tycker som jag och att de därför inte tänker ändra till inkl moms i kassan.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.