Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Bra service från DHL igår

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    fotofyndet
    Deltagare

Jag klipper in mitt mail till DHL och deras svar. Jag är som synes rätt nöjd med gårddagens service, men även i allmänhet nöjd med DHL.

En dag med DHL. Såg att min leverans var i Leipzig imorse och vågade inte hoppas på
    att grejerna skulle hinna fram idag. Sen såg jag att vid 7 var de på Arlanda, vid 8
    var det tullklarerat och klart. Sen vid 12-tiden var de ute med kurir här uppe och
    12.51 var kuriren hit till oss. Det är riktigt, riktigt snabbt jobbat tycker jag.
    Sen av okänd anledning så var det ingen som kunde ta emot godset här, så jag ringde
    kundtjänst och frågade om jag kunde hämta på terminalen i Birsta istället. Tjejen
    på kundtjänst lovade kolla med Sundsvall och att de eller hon skulle återkomma till
    mig. Ingen ringde, jag kom hem, satt mig och åt middag. Då ringer det på dörren.
    Där står ”vår” DHL-tjej, civilklädd med en Golf på tomgång. ”Jag chansade och
    tänkte att jag slänger med de här paketen i bilen när jag ändå åker förbi på vägen
    hem så slipper du åka in och hämta dem”.

Det är djävlar i mig service så man blir tårögd! -22 grader och man slipper en resa
    till Birsta på totalt ca 2 mil t.o.r. Fantastiskt. Tyvärr vet jag inte vad tjejen i
    fråga heter, men det vet säkert ni. TACK!

Mvh
    Christer Hägglund

Hej Christer,

Stort tack för att du delade med dig av denna fina berättelse! Jätteroligt att du
    tog dig tid att mejla in till oss.

Jag har tagit det vidare så att ”er DHL-tjej” kan få ta del av det här.

Önskar dig en trevlig dag!

Tack igen, du förgyllde även min dag!

Vänliga hälsningar
    Jeanette
    DHL Express

Joel
    Deltagare

Tummen upp! :D

Crilles
    Deltagare

Ja en sån service får man inte varje dag. Men jag kan meddela att även vi har en mycket bra kontakt med DHL, så byta till någon annan transportör finns inte på kartan :)

fotofyndet
    Deltagare

@Crilles 15960 wrote:

Ja en sån service får man inte varje dag.

Skulle vara från er då isf ;)

Crilles
    Deltagare

Hehe ja det tänkte jag inte på ;)

GregerA
    Deltagare

En sån tjej borde ju jobba med e-handel … ;)

PS! brukar det vara akut när fotofyndet behöver grejor från crilles? :p

fotofyndet
    Deltagare

@GregerA 15982 wrote:

En sån tjej borde ju jobba med e-handel … ;)

PS! brukar det vara akut när fotofyndet behöver grejor från crilles? :p

Ja det borde hon absolut.

haha nja, akut och akut, men det var personlig överlämning och det uppskattar man ju också. ;)

Zabler
    Deltagare

Om vi någon gång plitar i annan upphämtningsadress (Semestertider eller sjukdom och vi hämtar i hemmet istället för kontoret) brukar våra vanliga dhl-gubbe ringa och vara orolig att vi har gjort fel eller glömt av att beställa frakt. Så nog har de god service.

Dock spelar dom väl mycket fotboll med våra paket ibland, men där tror jag man får samma skit av alla speditörer.

nobynator
    Deltagare

Wow snyggt jobbat utav DHL eller kanske själva tjejen! Hon kanske kollade upp dig på fb innan and liked it, synd för dig som inte tog hennes nummer :p

peo
    Deltagare

Bra gjort Christer!

Att skapa en tråd med beröm är aldrig fel, tyvärr startar man väl hellre en tråd när det skett ngt negativt.

Kanske jag oxå ska starta en om DHL oxå då jag är helnöjd med dem.
    Dock har jag inte fått sådan extraservice som du (men jag finns iofs inte på fb…..).

Hoppas verkligen att tjejen får cred för det lilla extra!

//Peo

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.