Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Bästa betalsystemet för en bra affärsidé?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    MaudEngstrand
    Deltagare

Hej!

Jag skall förmedla en tjänst och värdet av denna mellan säljare och köpare.
    Avgiften för detta skall vara 100 kronor.
    Men… värdet av tjänsten (som kommer att variera) är det som betalsystemet vill ha procent på.
    Alltså går fakturahantering exempelvis från klarna eller svea bort då deras krav lätt kan komma att överstiga min intjäningsmöjlighet.
    Någon som ser en vettig lösning för mig?

Kanske jag inte har en bra affärsidé längre ? ;-)

Mvh Maud

Parvelito
    Deltagare

Hur enkelt skall det vara att betala, och vad får det kosta?

MaudEngstrand
    Deltagare

@Parvelito 15487 wrote:

Hur enkelt skall det vara att betala, och vad får det kosta?

Hej Parvelito!

Önskelistan måste bli:

-Enkelt att betala
    -Snabbt att betala
    -Köpare och säljare måste känna sig 100% säkra i betalningsupplägget
    -Kostnaden så billig som möjlig

”Kostnaden så billig som möjlig” menar jag att i låt säga i en prisuppgörelse som slutar på 8.000 kr så skulle exempelvis klarnas modell sluta på ca 250 kr där jag tar betalt 100 kr = inget bra upplägg ;-)

(glömt att skriva tidigare att modellen är för privat konsumtion mot handeln)

Mvh Maud

Parvelito
    Deltagare

OK, så din andel är 100kr av något som kunden betalar 8000kr för? En marginal på 1,25%…

Din lösning skulle då kunna vara kortbetalning, OM du får någon betalväxel och inlösare att spärra kreditkorten så att det bara går att använda betalkort. Då kan du komma ned på någon femma per transaktion. Se Jämför kortbetalning, betalväxlar, inlösenavtal och kreditkortsbetalning för e-handel för vilka företag som finns.

Ett annat alternativ är att man fakturerar i egen regi. Med kreditupplysning, lite administration, utskrift och ett brevporto hamnar man runt 15kr.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.