Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Optimera hemsida och undersidor

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Johan Rubank
    Deltagare

Jag har försökt få hemsidans frontsida, och landningssidor att bli optimerade. Hemmasnickarat (kul att säga så när man säljer hyvlar…) Fler har säkert sett detta verktyg och det finns säkert fler. Sökmotoroptimering – Sökmotorkonsult har ett onlineverktyg, vill man kan man lägga in deras ”knapp” om man får höga poäng

”Storartat! De förändringar och tillägg vi kan tipsa dig om är små och få. Sidan är i stort sett ideal i sitt nuvarande tillstånd och vi kan bara gratulera till kunskaperna i sökmotoroptimering! Deppa inte över att du inte nådde 100-strecket, det förväntar vi oss inte att någon ska kunna, och eventuella ändringar vid det här laget är knappt lönt den tid det tar att göra dem. Kontakta oss för gratis rådgivning”

onpage_award.gif

allstars
    Deltagare

din meta-description på de flesta sidor passar mera som keywords.
    Description skall vara en kort beskrivning av sidans innehåll, inte en massa kommaseparerade ord

Hyveltest borde innehålla text också, inte bara video.

Läs mer i googles seohandbok http://www.google.se/intl/sv/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-sv.pdf

timmy
    Deltagare

Jag förstår inte riktigt vad man ska med en sån knapp till. Känns inte som kunderna kommer att handla från dig bara för att de vet att sidan är bra optimerad. Eller ärligt talat förstår jag inte din fråga riktigt, om det nu var någon :)

SamHjalp
    Deltagare

Det fanns ingen fråga. Han ville bara visa att han sökmotoroptimerar bra och få ett par inlänkar.

Håller med Timmy – fattar verkligen inte vad man ska med en sådan knapp till. Om det hade varit ett test av användbarheten för handikappade eller något hade det varit en annan sak.

Den bästa sökmotoroptimeringen är när man syns utan att det syns att man sökmotoroptimerat.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.