Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Tips inför flera olika hemsidor
- Detta ämne har 9 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
24 januari, 2011 kl. 08:46 #95470Jimmy OstromDeltagare
Hallo gott folk,
Vi går i tankar att börja sälja hemstereo produkter.
Men frågan är då hur man ska gå tillväga.
Vår tanke är att starta en ny sida (kopiera vår andra fast annan design såklart).
Men detta är såklart dyrare än att köra ett separat produktträd på vår befintliga sida och sälja hemstereo där.
Men om man nu väljer att köra på en separat hemsida så innebär detta nästan samma kostand som vår första hemsida vi har.
Hur har ni andra gjort?
Hur har ni gjort med affärsystemet?
Kör ni det som olika företag?
Redovisningsbyrån?’
Vad har funkat för er?
Vad ska man tänka på extra?
24 januari, 2011 kl. 09:48 #118245ParvelitoDeltagareJag tror ni vinner på att ha det i samma butik när det är så pass närbesläktat. Det är inte orimligt att tro att den som vill ha bra ljud i bilen också vill ha det hemma.
Och därmed så blir väl alla dina andra problem också lösta.
24 januari, 2011 kl. 14:13 #118249Jimmy OstromDeltagareJa det är närbesläktat, men det vi känner lite (kanske bara är överdrivet) är att Blekinge Bilradio ligger lite i fatet, första tanken är inte hemstereo.
Det är lite det vi känner och tror då man kan omsätta mer med en egen hemsida, självklart med betydligt dyrare kostnader.
@Parvelito 14506 wrote:
Jag tror ni vinner på att ha det i samma butik när det är så pass närbesläktat. Det är inte orimligt att tro att den som vill ha bra ljud i bilen också vill ha det hemma.
Och därmed så blir väl alla dina andra problem också lösta.
24 januari, 2011 kl. 14:39 #118251Katrin LundgrenDeltagare@Jimmy Öström 14503 wrote:
Hallo gott folk,
Vi går i tankar att börja sälja hemstereo produkter.
Men frågan är då hur man ska gå tillväga.
Vår tanke är att starta en ny sida (kopiera vår andra fast annan design såklart).
Men detta är såklart dyrare än att köra ett separat produktträd på vår befintliga sida och sälja hemstereo där.
Men om man nu väljer att köra på en separat hemsida så innebär detta nästan samma kostand som vår första hemsida vi har.
Hur har ni andra gjort?
Hur har ni gjort med affärsystemet?
Kör ni det som olika företag?
Redovisningsbyrån?’
Vad har funkat för er?
Vad ska man tänka på extra?
Jag kör ett företag med flera verksamheter i. Bokföringsmässigt skiljer man på det med kostnadsställen helt enkelt.
Jag har speedledgers ebokföring och via min egen webshopslösning kör jag 3 multishoppar dvs 3 olika butiker med olika domännamn men samma lager och admingränssnitt bakom. Det som kostar extra är naturligtvis hyra för multishopparna samt kostnad till betalväxel och inlösare samt i mitt fall till fakturahanterare Klarna25 januari, 2011 kl. 06:42 #118264Jimmy OstromDeltagareGott att höra.
Hur har du löst det med fraktbolaget, kan man kanske ha flera avsändare med ett kundnummer?
@Kodmyran 14515 wrote:
Jag kör ett företag med flera verksamheter i. Bokföringsmässigt skiljer man på det med kostnadsställen helt enkelt.
Jag har speedledgers ebokföring och via min egen webshopslösning kör jag 3 multishoppar dvs 3 olika butiker med olika domännamn men samma lager och admingränssnitt bakom. Det som kostar extra är naturligtvis hyra för multishopparna samt kostnad till betalväxel och inlösare samt i mitt fall till fakturahanterare Klarna25 januari, 2011 kl. 08:50 #118269Katrin LundgrenDeltagareJag har två kundnummer, ett för varje butik, men det står på samma orgnr och företag samt har samma kostnad, och de räknas som en enhet när jag förhandlar
25 januari, 2011 kl. 09:29 #118272timmyDeltagareNär det gäller fraktbolag så kör jag med ett kundnummer men jag har olika avsändare. Samma adress men webshoppens namn är olika. Det är lätt att göra med dhl.
Det blir krångligt om du vill dela upp företagen i bokföringen sedan men jag kör allt i samma.
25 januari, 2011 kl. 20:37 #118301Jimmy OstromDeltagareOkej vad bra att man kan ha olika avsändare.
Vad kör du för affärsprogram?
Vi kör SPCS och jag har hört att man skulle kunna ha olika loggor osv genom att använda ”extra faktura” eller vad det nu heter.
@timmy 14538 wrote:
När det gäller fraktbolag så kör jag med ett kundnummer men jag har olika avsändare. Samma adress men webshoppens namn är olika. Det är lätt att göra med dhl.
Det blir krångligt om du vill dela upp företagen i bokföringen sedan men jag kör allt i samma.
25 januari, 2011 kl. 21:20 #118304timmyDeltagareJag har ett egenutvecklat system och kör fakturering genom klarna. Hos klarna är det ingen större kostnad att starta upp ytterliggare en butik under samma orgnummer.
26 januari, 2011 kl. 07:00 #118314Jimmy OstromDeltagareOkej, nej det är lungt med Karna.
Tack för infon.
@timmy 14575 wrote:
Jag har ett egenutvecklat system och kör fakturering genom klarna. Hos klarna är det ingen större kostnad att starta upp ytterliggare en butik under samma orgnummer.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.