Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Managed VPS-hosting i Sverige?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Rob
    Deltagare

Jag anser att jag inte längre har råd att fortsätta ha min webbutik hos Binero, nertiden på servern jag ligger på har varit lite för… enorm. Dessutom saknas fungerande mailsupport.

Nu tänkte jag det är dags att äntligen flytta till en VPS och då jag inte kan så mycket om servrar så behöver jag även någon som sköter om den lite då och då, gör säkerhetsuppgraderingar och vad mer det nu kan vara.

Vad finns det för liknande tjänster i Sverige? Det finns mängder av VPS-leverantörer men den enda som jag sett erbjuder ”managed” är Oderland men dom var ganska dyra. Det vore intressant att jämföra med ett par till innan jag bestämmer mig.

Joel
    Deltagare

Jag använder mig av moln-VPS med Managed hosting hos GleSYS.

Då ingår allt från installation till underhåll och hjälp med specifika programmeringsproblem. De är riktigt snabba och hjälpsamma.

Tyvärr kostar tjänsten ganska mycket även hos Glesys, tror att jag betalar 695 kr/mån – men det är en billig sova-gott-om-natten-försäkring och pengar jag garanterat har tjänat in redan på att ha 99% upptid.

/Joel

Rob
    Deltagare

Tack för tipset, då ska jag kontakta dom. Var det 695 kr utöver kostnaden för själva VPS:en eller totalt?

Magnus
    Deltagare

Under veckan har min kodare förbrett byte till Glesys.
    Det kostar ca: 695+400 = 1095:- per månad + SSL lösning som man får installera själv.
    På måndag kommer e-butiken att pekas om.
    Det blir en ökad kostnad på ca: 800-900 kr per månad.

Hoppas spara in detta på fler ordrar, mer flexibilitet, mindre onödiga mejl att svara på etc…
    Tycker det är sorgligt att Binero inte har någon lösning att erbjuda till kunder som kräver mer. För mig tillkommer även en kostnad att för själva bytet..

jockesoft
    Deltagare

Jag håller också på att hitta nytt och som det ser ut nu så kommer min kostnad hamnar runt 1000 i månaden, dock så tror jag att det i längden är värt det men visst känns kostnaden tung.

Även om Binero erbjudit VPS eller liknande skulle jag inte stannat kvar hos dem, de har ju så allvarliga problem och det är ju hela deras system som går ner, inte bara enstaka servrar.

nobynator
    Deltagare

Jag har oxå bytt från binero, tanken var glessys med men kände att man hoppar nog lite väl långt med att höja sin månadskostnad med 1000kr/mån. Binero har avskräckt helt enkelt vanliga webhotell men sanningen är att andra hotell har inte samma seghet. Har idag laddat upp shoppen på oderland och vilken skillnad!

Joel
    Deltagare

@Rob 14159 wrote:

Tack för tipset, då ska jag kontakta dom. Var det 695 kr utöver kostnaden för själva VPS:en eller totalt?

Managedtjänsten kostar 695 kr/månad och sedan tillkommer det 400-500 kr/mån för själva servern – denna kostnad varierar beroende på vilken uppsättning av prestanda du väljer (minne, hårddisk, processorkärnor etc).

/Joel

Magnus
    Deltagare

Nu är bytet klart till Glesys.
    Upplever att det går mycket snabbare speciellt när jag klickar på något.
    Det ska bli intressant att jämföra konverteringen om en månad.

Joel
    Deltagare

Kan rekommendera Google’s Webmaster Tools där du kan följa månad för månad hur lång tid det tar att ladda dina sidor i snitt:

Vår sajt är snabbare än 76% av alla webbplatser…

[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=91&stc=1&d=1295380190[/IMG]

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.