Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Hur vet man att det är en AdWords-representant?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    MagnusJohansson
    Deltagare

Jag fick ett mail från en Googleanställd som vill boka in ett telefonmöte hur jag kan förbättra min AdWords-annonsering. Adressen jag ska svara tillbaka till är en @google.com-adress. Är det tillräckligt med ”bevis” för att det faktiskt är en som är anställd hos Google?

Jag har förstått att det finns en hel del skumma företag som sysslar med konsultation inom detta område.

attitude.se
    Deltagare

Skicka ett mail och be om hans nummer för att du vill ringa upp. Kolla sedan var numret går.

MagnusJohansson
    Deltagare

@attitude.se 13887 wrote:

Skicka ett mail och be om hans nummer för att du vill ringa upp. Kolla sedan var numret går.

Jo så går ju göra men om någon kan bekräfta att @google.com är reserverat för anställda på Google så slipper jag ju det.

ingen domän (förutom möjligtvis example.com) är reserverad för någon gällande email eftersom klienten (kan vara outlook, men lika gärna ett php-skript) själv skickar med avsändaradress i headern.

MagnusJohansson
    Deltagare

@debaser 13891 wrote:

ingen domän (förutom möjligtvis example.com) är reserverad för någon gällande email eftersom klienten (kan vara outlook, men lika gärna ett php-skript) själv skickar med avsändaradress i headern.

Jag ska svara till @google.com så om mailadressen är förfalskad så kommer jag märka det då jag inte kommer få något svar tillbaka förutom ett eventuellt leveransfel.

Jag tar och omformulerar frågan: Om jag mailar till en @google.com-adress och får svar, är då svaret med stor sannolikhet från någon som arbetar för Google? Jag vet att jag kan ringa osv men det är bara denna fråga som jag vill ha svar på.

// Tack

fenrik
    Deltagare

Istället för att diskutera om det är seriöst eller inte, jag fick samma erbjudande idag och ställer istället frågan till forumet om någon använt sig av detta?

Jag arbetade tidigare hos en större annonsör på adwords och där fick man denna konsultation redan för några år sedan. Jag känner till råden som det företaget fick och dem har jag också använt mig i min privata verksamhet men jag vet tyvärr inte direkt om råden gav någon positiv förändring eller inte eftersom jag inte har någonting att jämföra med.

Har du fått råd av Google och använt dig av det?

och sen om det är seriöst, varför skulle det inte vara det, vad är du rädd för?
    o kom ihåg att Google är ett företag, kan dem hjälpa dig gratis att annonsera bättre så är det ju Google som tjänar på det eftersom du då antagligen kommer annonsera ännu mer i framtiden. Detta kommer för mig iaf väldigt lägligt eftersom jag under julen i Googles ögon dubblerat min annonsbudget, antalet besökare osv, sedan denna månad i januari har ju dragit ner budgeten igen. Kanske slår ett larm till hos Google om detta.

MagnusJohansson
    Deltagare

@fenrik 14010 wrote:

Istället för att diskutera om det är seriöst eller inte, jag fick samma erbjudande idag och ställer istället frågan till forumet om någon använt sig av detta?

Jag arbetade tidigare hos en större annonsör på adwords och där fick man denna konsultation redan för några år sedan. Jag känner till råden som det företaget fick och dem har jag också använt mig i min privata verksamhet men jag vet tyvärr inte direkt om råden gav någon positiv förändring eller inte eftersom jag inte har någonting att jämföra med.

Har du fått råd av Google och använt dig av det? .

Inte för att vara ohövlig men är det inte bättre att du tar denna fråga i en ny tråd då detta inte har något med min fråga att göra?

@fenrik 14010 wrote:

vad är du rädd för?
    o kom ihåg att Google är ett företag, kan dem hjälpa dig gratis att annonsera bättre så är det ju Google som tjänar på det eftersom du då antagligen kommer annonsera ännu mer i framtiden. Detta kommer för mig iaf väldigt lägligt eftersom jag under julen i Googles ögon dubblerat min annonsbudget, antalet besökare osv, sedan denna månad i januari har ju dragit ner budgeten igen. Kanske slår ett larm till hos Google om detta.

Då jag har läst om en del andra som har råkat ut för företag som i början av konversationen säger att dom representerar Google så skadar det väl inte att vara försiktig. Det finns trots allt många sätt att bli pålurad något avtal som tar en hel del tid och ork att försöka säga upp/bestrida. Jaja, både din fråga och mitt svar är off- topic.

fenrik
    Deltagare

@MagnusJohansson 14012 wrote:

Inte för att vara ohövlig men är det inte bättre att du tar denna fråga i en ny tråd då detta inte har något med min fråga att göra?

Då jag har läst om en del andra som har råkat ut för företag som i början av konversationen säger att dom representerar Google så skadar det väl inte att vara försiktig. Det finns trots allt många sätt att bli pålurad något avtal som tar en hel del tid och ork att försöka säga upp/bestrida. Jaja, både din fråga och mitt svar är off- topic.

Du är ju redan kund hos Google….

MagnusJohansson
    Deltagare

Jag Googlade lite mer nu och svaret verkar vara att @google.com bara är för anställda.

”the @google.com is for employees of google”
    Källa: chromium-os IRC logs [November 20 – 2009]

”@ google.com is reserved for google employees.”
    Källa: Lifehacker, tips and downloads for getting things done

MagnusJohansson
    Deltagare

@fenrik 14013 wrote:

Du är ju redan kund hos Google….

Vet inte om jag har varit otydlig men det är alltså inte Google jag är rädd att bli lurad av.

Det rör sig om liknande saker som du hittar på nedan Google-sökning:
    f?retr?der google – Google Search

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.