Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95341
    Plastskivor
    Deltagare

    Ska man behöva ha fax som företagare nuförtiden?
    Känns som ett 1900-talsfenomen..

    Har en leverantör som skickar ut sina OB per fax och har man inte angett något faxnr så får man dem per brev. De verkar inte kunna maila dem trots att de sagt att de skulle gå.
    Per brev är det för lång fördröjning för att man ska kunna kolla ev fel.

    Har inte varit med om att någon kund eller annan leverantör haft något behov att kommunicera med mej per fax.

    Vilken tjänst använder man om man vill ha en OK och jäkligt billig funktion att ta emot fax som konverteras till pdf ?

    #117454
    Dan
    Deltagare

    Jag tycker du borde säga till din leverantör att skicka som e-post helt enkelt. Kunden har alltid rätt.

    Sen har cellip.com en sådan lösning om jag inte minns fel och faxa.se finns också.

    #117457
    danielandersson
    Deltagare

    Vissa företag tycker ju att fax är enda rätta när det gäller underskrivna avtal. Brev brukar också funka, men tar ju längre tid.

    Varför kan inte företag inse att fax är lika ”säkert” som epost?
    Varför kan inte företag SLUTA använda fax?
    Varför kan inte faxen bara DÖ och DÖ och DÖ igen?

    #117497
    Gonte
    Deltagare

    @Dan 13604 wrote:

    Sen har cellip.com en sådan lösning om jag inte minns fel

    Med tanke på hur drösen med fax som trillar in hos mig så minns du nog rätt ;)

    Satt helt enkelt själv med motsvarande problem och tyckte cellips 39kr/mån fick vara en acceptabel kostnad för att få dokumenten till min inkorg istället…

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.