Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Brev med Posten i jultider – lång tid?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    banane
    Deltagare

Är det fler än jag som upplever längre leveranstider av brev för tillfället hos posten?
    Förstår ju att det tar längre tid i juletider (min första jul jag skickar saker) och allt men jag har brev skickade i måndags som inte nått fram ännu.

Har ni andra samma upplevelse?

Parvelito
    Deltagare

Ja, det är en hel del strul hos så gott som samtliga transportföretag. Men fem dagar låter som en försvunnen postsäck eller en bur.

Gonte
    Deltagare

Själv har jag mest känt det som att DHL är snabba som vanligt och Posten ovanligt oregelbundna. Flera orter går felfritt, men sen är det vissa ställen som blivit förseningar.

Mest problem har jag dock med den inkommande posten till oss snarare än med utskick. ^^

marianenita
    Deltagare

Ja, jag skickade ett brev i måndags som kom fram i dag, medan andra verkar komma fram som de ska (i alla fall har jag inte fått några klagomål).

Henrik_G
    Deltagare

UPS är sämst alla kategorier. Skulle kommit leverans i torsdags. Sedan dess har det varit en ny ursäkt varje dag varför leveransen inte kommit. Det värsta är att de ljuger och att kundtjänsten fullständigt är likgiltiga till att de inte utför uppdragen vi betalt dem för. Lyckligtvis har vi väldigt lite med UPS att göra och så kommer det att förbli…

verngren
    Deltagare

Vill av naturliga skäl försvara logistikföretag just nu. (Även om UPS förtjänar en extra dänga.. inte alls partisk)

Förstår att folk vill ha sina paket.. Men om man kollar ut så ser man orsaken till varför.

Vart tredje flyg från Paris är inställt. Motorvägen i Paris är stängd.
    På vägen till jobbet idag såg jag en DHL truck (stor lastbil som vält)
    Hoppas ingen hade paket till/från Malmö idag med DHL :)

Sen får kundtjänsten smaka på ilska… ilska deluxe :)

Katrin Lundgren
    Deltagare

ska jag vara ärlig så har jag lika stora problem med posten brev just nu som resten av året, varken mer eller mindre. de sköter sig alltså lika bra eller dåligt för vår del. samma med Schenker som vi kör resten med.

Gonte
    Deltagare

Well. Dagarna efter mitt förra yttrande så brast det där med att breven var enda problematiska.

Fått flera postpaket som hunnit till Malmö i vanlig ordning, men inte körts ut till ombud förrän efter att de stängt eller dagen efter. Samt ett par försenade företagspaket och ett borttappat företagspaket. :(

Peak
    Deltagare

Det värsta jag varit med om när det gäller leveranstid är väl nu vid julen. Min amerikanske leverantör (som använder DHL) fick nästan inte iväg någonting i slutet av december pga att flyg stod stilla och det var dåligt väder i England.

Nu fick jag mail om att leverantören har begärt tillbaka alla paket. Vi som inte fått grejerna får kredit på dem och så får vi beställa om allt. Antar att backloggen var så stor att detta var det vettigaste att göra.

Lyckligtvis är det inte sååå många kunder som väntar på sina grejer, någon fördel med att vara jätteliten finns.

Tomas
    Deltagare

Har också en vara för 6-7000 kr som skickades från England 7 dec och som enligt rykten ska befinna sig i Tyskland… men det verkar inte vara nån som vet säkert. I juletid fick jag skicka dubbletter ibland för att kunderna inte skulle bli allt för ledsna. Ska bli intressant att se när och om grejerna dyker upp och vilket skick… och var de dyker upp…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.