Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Val av e-handelsplattform inte helt lätt…
- Detta ämne har 14 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 12 månader sedan av Richie72.
-
FörfattareInlägg
-
27 november, 2010 kl. 23:06 #95246Tele52Deltagare
Jag skall starta en webbshop och har kommit fram till att alternativet hyra är bäst för mig ( är helt lost när det gäller att koda etc).
Kommer att sälja datortillbehör och acessoarer.
Har en shortlist på följande system
– Nya ebutiken
– Texttalk
– Talex
– Nordisk E-handelSkulle uppskatta väldigt mycket att få input, erfarenheter och jämförelser kring dessa system.
Har också noterat att nya e butik tar en transaktionsavgift för sitt system , dvs tar en procentsats på min försäljning…, är detta vanligt bland leverantörerna ( har inte sett det bland andra..) och vad är Er syn på detta !
Tack på förhand för Er hjälp !
29 november, 2010 kl. 06:56 #116672jockesoftDeltagare@Tele52 12708 wrote:
Har också noterat att nya e butik tar en transaktionsavgift för sitt system , dvs tar en procentsats på min försäljning…, är detta vanligt bland leverantörerna ( har inte sett det bland andra..) och vad är Er syn på detta !
Tack på förhand för Er hjälp !
Hur motiverar de denna avgiften? Jag skulle aldrig gå med på att betala en transaktionsavgift för varje försäljning för e-shoppen, sen skall du även ev. betala kortavgifter/fakturaavgifter, det blir väldigt mycket pengar som försvinner för varje affär isåfall.
Jag skulle absolut välja en annan lösning då det inte är svårt att hitta lösningar där man betalar en fast avgift.
29 november, 2010 kl. 07:07 #116673Tele52DeltagareAtt de gör allt för att butiken skall synas !
29 november, 2010 kl. 07:20 #116674jockesoftDeltagare@Tele52 12728 wrote:
Att de gör allt för att butiken skall synas !
Vad exakt innebär detta? Jobbar de aktivt med SEO med sökord som du väljer ut?
29 november, 2010 kl. 07:25 #116675Tele52DeltagareInte som jag uppfattar det , dessa tjänster enligt nedan på deras hemsida
Sökmotoroptimering – två olika paket
990 kr
5 sökord/fraser
(månadsavgift)1890 kr
10 sökord/fraser
(månadsavgift)ERBJUDANDE!
När du beställer sökmotoroptimering i samband med nybeställning av din e-butik bjuder vi på första månaden.29 november, 2010 kl. 07:38 #116676jockesoftDeltagareOm det inte är SEO, vad innebär det då att de gör ”allt för att butiken skall synas”?
Jag försökte hitta informationen på deras sida men det står bara ”Transaktionsavgift”, jag hade absolut inte betalt någon avgift på varje beställning när det finns gott om alternativ som inte tar ut denna avgift.
29 november, 2010 kl. 07:43 #116677Tele52Deltagareok ,tack för Din hjälp .
Vet Du några hyrlösningar på rak arm jag borde titta på som är jämförbara med min lista i pris och funktioner ?29 november, 2010 kl. 07:56 #116678jockesoftDeltagareDet finns kraftfull e-butik baserad på Prestashop | PRESTAWORKS.se som kör med prestashop som många lovordar.
Sen finns ju kodmyran.se som är aktiv här på forumet.
29 november, 2010 kl. 08:11 #116679martinkilandDeltagareJag kör nya E-butik och är väldigt nöjd. Skulle man omsätta 1 miljon tar E-butik 15 000 kr i transaktionsavgifter, och då har man nog sen länge uppgraderat till deras nästa nivå och slipper då denna avgiften.
Ett tips: betala inte för att dom ska jobba med SEO åt dig. Dom gör det säkert bra, men det kan du fixa själv om du läser på lite.
29 november, 2010 kl. 08:19 #116681Tele52DeltagareOk, har Du lust att berätta vad Du är nöjd med ? , jag tyckte tex att deras snabbkassa kändes bra,
Tror Du har rätt i att man måste läsa på , men just nu är det så mycket man borde läsa på , då är det skönt att få lite tips o vägledning av Er som har erfarenhet.
Uppskattar mycket all hjälp man får här !
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.