Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar E-butiks nya version

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Caroline
    Deltagare

Hej hopp!

Funderar på att byta till ett ehandelssystem som är mer SEO-vänligt än det jag nu har, använder nu e-butiks gamla version.

Vad tror ni om deras uppdaterade butik? Vilken är den mest SEO-vänliga (och förstås kundvänliga) butiken på marknaden enl. er?

Tacksam för era tips och synpunkter!

/C

Emil
    Deltagare

Deras nya version fick väldigt bra i ett SEO-test. Var det Jajjas? I övrigt har jag inga erfarenheter av deras system. Rent generellt så är alla nyare system relativt SEO-vänliga.

Katrin Lundgren
    Deltagare

Jag är nog partisk. :-)
    Men precis som Emil så tror jag att de flesta nya butikssystem i dag är ganska bra rent seomässigt. Vissa har de delarna som tillval typ seovänliga urls m.m, så du bör kontrollera när du väljer system att det är något som finns i grundutförande och inte är ett tillval.

Vilka som är mest kundvänliga är svårt att veta, så det låter jag vara osagt. Där bör du prata med referenskunder och höra hur de upplever sin leverantör

Caroline
    Deltagare

Ja, jag kan förstå att du är partisk Kodmyran :) Har tänkt titta närmare på er
    e-handelslösning också, men det känns ju förstås smidigare (och billigare) att byta version hos befintlig leverantör om det inte är så mycket som skiljer…
    (Förresten kan jag bara tipsa om att länkarna till doftljusbutiken och gardenhome på kundreferenssidan är brutna.)

Med kundvänlig menar jag att butiken ska vara lätt att handla i och översiktlig för mina kunder.

Richie72
    Deltagare

Jag jobbar med textalk, jag tycker det är enkelt och billigt. Funkar väldigt bra för en mindre e-handlare som mig. Dock vet jag inte om kopplingar till affärssystem, något som det börjar bli dags för.

Emil
    Deltagare

Det är inte alltid lätt att uppgradera inom befintliga system. Det beror lite på ändringarna som har skett. Har det gått några år mellan versionerna så kan det vara ganska drastiska ändringar som har skett och då kan det vara lika besvärligt som att helt byta system. Nu vet jag inte hur det är med E-butik. Det kanske går att uppgradera med ett knapptryck? Du kan ju be att få testa en demo av deras nya version så få du själv testa om du tycker att den är kundvänlig och kanske även kika lite på referensbutiker som använder deras senaste version.

Katrin Lundgren
    Deltagare

@Caroline 12178 wrote:

Ja, jag kan förstå att du är partisk Kodmyran :) Har tänkt titta närmare på er
    e-handelslösning också, men det känns ju förstås smidigare (och billigare) att byta version hos befintlig leverantör om det inte är så mycket som skiljer…
    (Förresten kan jag bara tipsa om att länkarna till doftljusbutiken och gardenhome på kundreferenssidan är brutna.)

Med kundvänlig menar jag att butiken ska vara lätt att handla i och översiktlig för mina kunder.

ok, då förstår jag hur du menar med kundvänlig, det är en liten annan sak än det jag tänkte på :p

Det är i så fall en sak du styr med butikens utseende och design. Då är mitt tips att titta efter butiker där du kan få ditt helt egna utseende och där du kan göra din egen design tycker jag. Då kan du påverka det utan problem, och är inte låst i en struktur du inte gillar. Du bör också titta efter butiker med snabbkassor, och att du har så få klick till köp som möjligt.

Tigern
    Deltagare
    Emil
    Deltagare

@Tigern 12184 wrote:

SEO-test av e-handelsplattformar – 2010 – Jajja Communications

Ingen Magento? Och gammal version av prestashop….

Katrin Lundgren
    Deltagare

….och testet görs genom att e-handelsleverantörerna själva får svara på frågor om vad butiken klarar, så ingen direkt testning tycker jag görs. Misstolkar du dessutom någon fråga kan det vara totalt missvisande. Jag skulle ta detta som en fingervisning och ingen direkt sanning.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.