Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback önskas Real Pc Gaming
- Detta ämne har 12 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av Patrik Lidstrom.
-
FörfattareInlägg
-
8 november, 2010 kl. 16:25 #95157Patrik LidstromDeltagare
Hej alla!
Önskar få lite konstruktiv feedback på min sida (Real Pc Gaming – Bärbara och stationära spel datorer)
Själv är jag oerfaren inom e-handel och hoppas få lite hjälp på traven./Patrik
8 november, 2010 kl. 18:31 #116059Richie72DeltagareJag tycker den är snygg. Själv är jag lite gubbe så den snurrande loggan irriterar jag mig lite på men jag är antagligen fel målgrupp så det ska du nog inte bry dig om.
Det jag alltid tycker man ska vara tydlig med är vem man är. I första paragrafen på köpvillkor står det bolagsnamn. Jag tycker du ska lägga till (bredvid kontakta oss, köpvillkor) – om oss. Namn, adress, organisationsnummer, telefonnummer osv. Då vet man vem man handlar av.Jag har bara tittat på förstasidan och kan inget om din nisch men jag tycker sidan är väldigt snygg.
Lycka till!
9 november, 2010 kl. 09:01 #116074Patrik LidstromDeltagare@Richie72 12025 wrote:
Jag tycker den är snygg. Själv är jag lite gubbe så den snurrande loggan irriterar jag mig lite på men jag är antagligen fel målgrupp så det ska du nog inte bry dig om.
Det jag alltid tycker man ska vara tydlig med är vem man är. I första paragrafen på köpvillkor står det bolagsnamn. Jag tycker du ska lägga till (bredvid kontakta oss, köpvillkor) – om oss. Namn, adress, organisationsnummer, telefonnummer osv. Då vet man vem man handlar av.Jag har bara tittat på förstasidan och kan inget om din nisch men jag tycker sidan är väldigt snygg.
Lycka till!
Hej Richie!
Tack för dina synpunkter. Ska kika lite på om vi kan få till lite mer info, dock kommer jag lägga till det under kontakta oss. Personligen tycker jag det blir lite tjatigt annars, -om oss , -kontakta oss.
Då jag bedriver företaget i AB form kommer jag inte lägga upp några personliga uppgifter. Som kund handlar man rent juridiskt sätt av företaget och inte av mig.9 november, 2010 kl. 10:38 #116082EmilDeltagareSer bra ut. Jag irriterar mig också lite på den snurrande loggan och flash så jag är kanske också gubbe.. Huvudsaken är att din kundgrupp gillar det.
Ett förslag från mig är att byta färg på mer info och köpknappen. Gör knappen mer ”tryck-vänlig”. Nu är mer info grön och köp-knappen svart. Jag tror du skulle tjäna lite på att ha tvärtom. Du vill ju att folk skall trycka på köpknappen så då är det bättre att den är mer framträdande.9 november, 2010 kl. 12:52 #115704Patrik LidstromDeltagare@Emil 12050 wrote:
Ser bra ut. Jag irriterar mig också lite på den snurrande loggan och flash så jag är kanske också gubbe.. Huvudsaken är att din kundgrupp gillar det.
Ett förslag från mig är att byta färg på mer info och köpknappen. Gör knappen mer ”tryck-vänlig”. Nu är mer info grön och köp-knappen svart. Jag tror du skulle tjäna lite på att ha tvärtom. Du vill ju att folk skall trycka på köpknappen så då är det bättre att den är mer framträdande.Hej!
Den animerad topp bannern är i branchen väldigt förekommande. Tanken från vår sida var att få lite rörelse och liv. Precis som ni är inne på så tror jag att vår kundgrupp finner den tilltalande.
Bra input ang knapparna där. Ska kika på möjligheterna ang det.10 november, 2010 kl. 12:04 #116131danielanderssonDeltagareDet känns som om det saknas någon inramning. Alltså, mitten är ju inramad men resten känns mest som om den ligger där å flyter. Speciellt kolumnen till höger med bl a nyheter.
Nyheterna verkar även bara lista tillverkaren och inte produktnamnet.. ? Bilderna är även väldigt små
Mailadresserna under Kontakta oss pekar på @jetshop.se(!)
Underkategorierna i menyn har en dålig grå färg, den är svår att läsa med tanke på att bakgrunden också är grå.
”I lager hos leverantör”? Betyder det att det tar längre tid att få hem produkten? Eller skickas den direkt från leverantör?
Om det är samma leveranstid så behöver väl inte jag som kund veta vart den finns på lager.. ?Högst nyheten har en lite dålig bild också. Ett rött frågetecken känns som om nånting gått fel
Och som Emil skrev, byt färg på Köp-knappen. Folk ska se den, dom ska VILJA klicka på den
10 november, 2010 kl. 17:08 #116152Patrik LidstromDeltagare@lunarmys 12107 wrote:
Det känns som om det saknas någon inramning. Alltså, mitten är ju inramad men resten känns mest som om den ligger där å flyter. Speciellt kolumnen till höger med bl a nyheter.
Nyheterna verkar även bara lista tillverkaren och inte produktnamnet.. ? Bilderna är även väldigt små
Mailadresserna under Kontakta oss pekar på @jetshop.se(!)
Underkategorierna i menyn har en dålig grå färg, den är svår att läsa med tanke på att bakgrunden också är grå.
”I lager hos leverantör”? Betyder det att det tar längre tid att få hem produkten? Eller skickas den direkt från leverantör?
Om det är samma leveranstid så behöver väl inte jag som kund veta vart den finns på lager.. ?Högst nyheten har en lite dålig bild också. Ett rött frågetecken känns som om nånting gått fel
Och som Emil skrev, byt färg på Köp-knappen. Folk ska se den, dom ska VILJA klicka på den
F1: Så har vi medvetet gjort det, ville få en flytande känsla. Helst utan mitten inramning med. Fast det blev väldigt omständigt att få väl fungerande.
F2: Pga hur prisjakt indexerar produkterna var vi tvungen att döpa om produkterna efter prisjakts konster då uppkom detta fenomen istället. Inget jag hade lagt märke till – tack för den!
F3: Pinsamt! jaja ibland står man där med ***** i brevbäraren. Fixat
F4: Mm kanske ska köra under kat i vit fär med.
F5: Försökte få ett ärligt intryck, tänkte inte på att det kanske kunde förvirra mer än förklara.
F6: Men den fick iaf din attension
F7: Den ska bort, eller ja byta färg. Blir nog samma grön som RPG loggan.
Såg att 24.se körde med rött på köp knappenTackar ödmjukast för feedbacken!
Vad har du för arvode för att optimera kund upplevelsen på hemsidan och öka trafiken lite?13 november, 2010 kl. 19:43 #116281nobynatorDeltagareI kassan tar ni ut för en sk. serviceavgift, ser inte alls bra ut från kundens perspektiv, vad är det för avgift?
13 november, 2010 kl. 20:17 #116282Patrik LidstromDeltagare@nobynator 12271 wrote:
I kassan tar ni ut för en sk. serviceavgift, ser inte alls bra ut från kundens perspektiv, vad är det för avgift?
Håller med, såg inte så bra ut. Nu är den ändrad till administrativ avgift.
13 november, 2010 kl. 21:40 #116283PlastskivorDeltagareBlir man gladare av ”administrativ avgift” än av ”serviceavgift” ?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.