Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Handla och skicka från kina.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Anjalu
    Deltagare

Jag planerar att göra en ”mindre” inköpsresa i Kina under nästa år. Jag säljer pärlor och tillbehör för smyckestillverkning och importerar en stor del av mina varor från Kina. Nu vill jag åka dit och handla på plats men hur gör jag med frakten hem och tulldeklarationen. Jag planerar att gå på pärlmarknader och handla från flera säljare, kan man få ”kvitto” av dem eller får man själv hålla ordning på inköpspriserna?

Skatan
    Deltagare

Om det är i större skala skall den kinesiska leverantören/tillverkaren ha Export-tillstånd, alternativ går att genom någon som har det. Då har den oftast avtal med fraktbolag. Är det första gången, och du saknar avtal är det nog lättast. Blir det större skala kan du bli Hemtagare hos svenska Tullen för att kunna sköta tulldeklarationen själv.
    Men är det mindre skala så låt fraktbolaget sköta det. T ex DHL, TNT eller UPS.
    Är det första gången i Kina så skulle jag nog kört på att gå till marknader/grossistmarknader. Och är det mer för att etablera kontakt och ta hem prover för att testa marknaden kan man alltid ta med dem i resväskan. Går ju även att förboka övervikt, kostar ca 15-25 kr/per kg hos Finnair.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.