Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Pop-up produktfördjupning
- Detta ämne har 7 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av
Christoffer Tyrefors.
-
FörfattareInlägg
-
22 september, 2010 kl. 10:19 #114303
Tigern
DeltagareTill saken hör att vi ska försöka en utmana en etablerad men samtidigt lite trött bransch med en ny fräsch approach som riktar sig mer mot den yngre målgruppen, 18-29 år.
22 september, 2010 kl. 10:51 #114305Dan
DeltagareJag tror inte detta är en bra idé.
Hur ska du få Google att hitta era produktsidor? Hur ska du få direktlänkar till produkterna?
Det blir inte smidigt att hantera alla produkter i en lightbox, du måste i kassa, kundvagn och allt kalla på lightboxen vilket blir jobbigt att koda dessutom.
Förnyelse bör handla om att göra köpupplevelsen bättre, inte att använda flashiga tekniker. Detta tror jag kan ge en viss initial uppmärksamhet men i längden kommer det leda till sämre konvertering och mindre pengar.
22 september, 2010 kl. 11:02 #114307Tigern
DeltagareSEO, visst ja, det var DET det där snöret runt fingret gällde… Tack.
22 september, 2010 kl. 11:58 #114316GregerA
DeltagareJag har haft samma tanke själv, och SEO-delen går nog att lösa.
Rätt implementerat skulle det kunna ge en ganska bra kundupplevelse. Man komer ju direkt tillbaka till kategorilistningen när man stänger produktfönstret – utan omladdning. Så det skulle kunna upplevas som betydligt snabbare. Men det kräver mycket testande och experimenterande.
22 september, 2010 kl. 19:58 #114342jornik
DeltagareJag tycker att det är en bra idé. Rätt använt blir det luftigare och snabbare eftersom man som sagt slipper omladdningen och hoppande i köpflödet.
Jag har själv använt och byggt liknande lösningar. SEO teknikaliteten fixas enkelt med att andra sidor innehåller info och länkar som sedan pekar in i shoppen på rätt sätt.
Exempel:
Openthings webshop
(eller Openthings Webshop, online-integrerad med SPCS för mer info)Samt
http://shop.barkonsult.se/ Jörgen
27 september, 2010 kl. 13:51 #114547Mony
DeltagareEn sak jag stör mig mycket på är pop-up på en en lista.
Tex om jag är i djupt nere i listan, så den produkt jag är intresserad av ligger nästan nederst på min skärm, poppar pop-up fönstret ibland under min skärm.Detta kan man lösa med flytande pop-ups men det är också störigt om jag scrollar på sidan och fönstret glider runt och tar mycket kraft av min kassa uppkoppling.
Så, nej. Pop-up endast där de ligger fast i mitten på skärmen, ex fler bilder på en produkt.
Tycker jag
27 september, 2010 kl. 13:55 #114550Christoffer Tyrefors
Deltagare@Dan 10056 wrote:
Jag tror inte detta är en bra idé.
Hur ska du få Google att hitta era produktsidor? Hur ska du få direktlänkar till produkterna?
Det blir inte smidigt att hantera alla produkter i en lightbox, du måste i kassa, kundvagn och allt kalla på lightboxen vilket blir jobbigt att koda dessutom.
Förnyelse bör handla om att göra köpupplevelsen bättre, inte att använda flashiga tekniker. Detta tror jag kan ge en viss initial uppmärksamhet men i längden kommer det leda till sämre konvertering och mindre pengar.
lära sig av sina misstag?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.