Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    nobynator
    Deltagare

Hej,

Har en fundering, ifall man har en produkt i olika färger, är det då bäst att lägga upp varje färg som en egen produkt eller ska man lägga in produkten som en och därefter lägga till färgalternativ. Vilket är bättre ur kundens perspektiv samt seo?

MVH

Parvelito
    Deltagare

Tänk vad som ser bäst ut ur kundens perspektiv. Hur brukar branschen där du verkar göra? Dina kunder tycker förmodligen att det är minst jobbigt att beställa om man rättar in sig i ledet.

martinkiland
    Deltagare

Man får ju en känsla av ett större sortiment om man lägger upp alla färger som egna produkter. Tycker även det är mest pedagogiskt att göra så då en hel del har en tendens att missa att det finns fler färger om man lägger det som tillval på en enda produkt.

nobynator
    Deltagare

Fler svar, hur ser ni andra på det?

Fredde
    Deltagare

Hade också samma fundering för ett tag sedan…

Men jag kom fram till att om man har lite produkter så kan det vara en fördel att visa varje färg som en produkt, det fyller ut sidan/kategorin lite och så ser kunden snabbt och tydligt att produkten även finns i en annan färg som Martinkiland sa. Och det kanske är just den färgen som är avgörande för att det ska bli ett köp, vem vet.

Å andra sidan om man börjar att få många produkter och färger så kan jag personligen uppleva det som lite jobbigt om jag som kund sitter och kikar igenom en kategori från början för att leta efter något kul och hela tiden behöva passaera massa färger av en i övrigt identisk produkt. Tex T-shirt blå som följs av t-shirt grön, röd, svart, gul, rosa för att sedan komma till T-shirt nr 2 och alla dess färger igen. I det här läget tror jag att själva stilen på T-shirten är viktigast och så kan jag välja att själv se den i andra färger om jag är intresserad.

nobynator
    Deltagare

Ja det e klurigt det där, frågan e vart gränsen går vid för många produkter kan man fråga sig?

Mony
    Deltagare

Jag har ju inte så många produkter så varje färg får bli en egen.

Personligen tycker jag det beror på vad det är för produkt.
    Ex en klänning vill jag se direkt med olika mönster och färger (flera produkter) men en kontorspärm vill jag helst klicka på någon dropdown för att välja färg (en produkt)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.