Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Test av betalningsflöde

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Mony
    Deltagare

Äntligen

I helgen tänkte jag testa betalningsflödet på MOAorganic. Men eftersom man ska betala procentuellt av försäljningsvärdet tänkte jag lägga upp testprodukter som kostar 1kr inkl moms :)

Är detta smart?
    Har ni andra förslag?
    Kan det bli krångel med en ev revision om man särskiljer testprodukter från övriga produkter som då inte bokförs? (tänkte skita i att bokföra testprodukterna helt och hållet men betalningen kommer ju in på MOAorganics företagskonto)

Jag tänkte även be min syster i Norge köpa en MOAsling och se hur flödet fungerar därifrån. Något jag bör tänka på där?

Jag känner glädjen komma tillbaka nu igen.. :)

Parvelito
    Deltagare

Man kan med fördel lägga upp en testartikel för en krona (som är fraktfri) och så skriver man bara på verifikatet sedan att dessa enkronor avser test av betalning, och så slår du in det som egen insättning.

GregerA
    Deltagare

… eller så passar man på att även testa krediteringsfuktionen, och betalar tillbaka pengarna igen. ;)

Du har väl fått ett testkonto så att du inte behöver sitta o testa en massa på det skarpa kontot. Men man måste ju i alla fall göra minst ett skarpt köp för att se att det funkar.

Mony
    Deltagare

Testkonto? Men Greger…har ju NORDEA!

GregerA
    Deltagare

Javisstja … :D

Fast testkontot borde i så fall finnas hos DIBS.

De PSP jag jobbat med sätter alltid upp testkontot först. Sedan när man är klar så får man säga till att de skall aktivera det skarpa kontot. Så det kanske är ett testkonto du har … :rolleyes:

Mony
    Deltagare

Nä, jag är nästan säker på att vi har skarpt läge.

Vi har väl skällt så mycket så de vågar inget annat, hehe.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.