Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › e-handelslösning & design
- Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 2 månader sedan av Richie72.
-
FörfattareInlägg
-
11 september, 2010 kl. 19:54 #94896jenpalDeltagare
Hej,
Helt ny i den här världen behöver jag verkligen er hjälp!!! Jag är inte helt tappad bakom en vagn när de tgäller datorer, men kan i stort sett inget om html eller liknande.Jag ska starta en inredning- och klädesbutik på nätet och önskar följande:
Jag vill ha en design av butiken som känns professionel, stilren och designad. Funderar på att använda hyra en färdig e-shop, där jag själv kan ändra bilder, produktsortiment etc. Så klart behöver jag stöd med alla betalningsformer, lager etc. som brukar ingå i e-shoparna.
Vad jag förstår brukar det ingå ett par timmars design när man väljer de olika e-shoparn- jag känner att jag behöver något skräddarsytt och någon som är en riktig fena på designen.
Hur gör jag? Någon som kan rekommendera en designer? En webshop som passar för min butik?
Bor i Skåne.
Tack på förhand.
Kram Jenny
11 september, 2010 kl. 19:57 #113985Richie72DeltagareJag kör textalk. De har designers som kan ordna det du vill ha. Be om en offert för design. Du kan också se exempel på deras hemsida, där hittar du priser på kostnaden för webbshop.
12 september, 2010 kl. 06:46 #113994Katrin LundgrenDeltagarede flesta leverantörer av e-handelslösningar erbjuder skräddarsydd design, det som brukar ingå i startvarianterna är att du ändrar färger och knappar i en standarddesign, så ska det vara helt unikt är det en offert på skräddarsydd design du ska be om.
Börja dock inte med designen för det är att börja i fel ände när du väljer butik. Börja med att tänka över vilka krav du har på lösningen, vilka funktioner den ska klara av. Testa därefter demobutikerna från de lösningar som klarar din krav och bilda dig en uppfattning om hur de är att jobba med. Sedan kan du börja kika på designbiten och är det skrädarsydd design du ska hå så se till att välja en lösning där du kan skräddarsy allt
12 september, 2010 kl. 11:37 #113997jenpalDeltagareTack för era snabba svar. Ska försöka sätta in mig i de olika e-handelslösningarna. Hittade ett test från jajja. Kanske det kan ge någon fingervisning?
mvh Jenny12 september, 2010 kl. 13:43 #113998Katrin LundgrenDeltagareen fingervisning om SEO, men knappast kring något annat, och ska jag vara helt ärlig så finns det bättre seoföretag än jaja, så jag skulle nog börja med att fundera över kraven först. det finns inga genvägar för att hitta den lösning som passar just en själv
13 september, 2010 kl. 14:11 #114019Richie72DeltagareFörsök hitta fler test och utvärderingar kring webbutiker. Försök också hitta artiklar som handlar om näthandel. Där får du många tips på vad som krävs. Gör sedan en lista på vad du behöver för din webbutik. Därefter är det ganska lätt att boka av.
Det som jag personligen tycker är viktigast är:
1. Bra SEO-anpassad lösning (de är de flesta idag).
2. Lätt att jobba i (så du enkelt kan lägga till artiklar, bilder, texter mm
3. Lätt att koppla mot kortbetalning, fakturabetalning. Så du snabbt kan komma igång med sälj
4. Standardiserat till enhetspris: Så du inte behöver betala extra för allt
5. Lågt baspris.Jag skulle se upp för lösningar där någon av leverantörens konsulter måste göra något basic för det ska fungera.
Du kan prova många lösningar gratis i trettio dagar. Förbered dig innan testperioden så kan jobba som på riktigt i flera olika lösningar. Sedan när testperioden är slut kan du omvandla den som passar dig bäst till en riktig lösning och har då redan en klar butik utan att du betalt något. Övriga kan du bara avsluta.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.