Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Post som inte kommer fram.
- Detta ämne har 13 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av Joel.
-
FörfattareInlägg
-
17 september, 2010 kl. 07:47 #94886niclaskDeltagare
Hej på er.
Skulle vilja ha lite feedback hur ni hanterar kunder och post.
När jag skickar mina iPhoneskal till kunder finns min returadress alltid på baksidan av det vadderade kuveret.
Nu har en kund sagt att varan inte kommit fram, jag har för den delen inte fått tillbaka skalet från Posten. Eftersom jag inte har kolli-nr på kuverten då skulle man kunna i praktiken bli lurad av kunder konstant!?
Kör ni efter några ramar kring detta ni som inte använder kolli-nr på era produkter som ni skickar?
Tacksam för svar.
/ Niclas
17 september, 2010 kl. 07:57 #114108ParvelitoDeltagareJag litar på kunden. Jag har haft mindre än ett fall per tusen skickade som kunden säger sig inte ha fått och som inte kommit tillbaka från Posten.
Att skicka tusen brev spårbart kostar väldigt mycket mer än vad ett försvunnet brev kostar.
17 september, 2010 kl. 08:14 #114109GregerADeltagareVi gör på samma sätt som Parvelito.
Har brevet inte kommit fram efter 7-10 dagar så skickar vi ett nytt.
17 september, 2010 kl. 09:41 #114118Richie72DeltagareJag gör samma som Parvelito. Vid större ordrar så skickar vi REK.
17 september, 2010 kl. 12:55 #114123Henrik lindhDeltagareSamma sak här, endast något enstaka har försvunnit (eller blivit blåst av kunden?) genom åren. Större ordrar med högre värde skickas som paket eller rek.
17 september, 2010 kl. 18:18 #114140niclaskDeltagareTackar för svaren!
19 september, 2010 kl. 17:14 #114190fotofyndetDeltagareSamma här, vi skickar nytt. Det är många gånger man har trott att man har blivit blåst, men sen har grejerna dykt upp på ett eller annat sätt. Ofta finns det en naturlig förklaring och påfallande ofta är anledningen att folk inte vet var de bor…
23 september, 2010 kl. 01:06 #114358GonteDeltagareVi kör också på omleverans, ibland kör vi spårbar frakt på omleveransen för att slippa upprepade problem…
Och precis som fotofyndet så är det oftast problem med att folk helt enkelt inte kan skriva sin adress.
Men vi har också haft problem med posten ibland, vilket föranlett såna här gulliga hälsningar.13 oktober, 2010 kl. 21:15 #115157mattiasjarnhallDeltagareFick en sån kund idag faktiskt.
Det är bara att skicka en ny vara och se glad ut. Det är antingen en klåfingrig postenarbetare eller en ”bedragare”.
Att skicka REK är inte aktuellt (för billiga produkter).13 oktober, 2010 kl. 21:40 #115158QantariDeltagareHejsan!
Jag har inte läst allt om denna tjänst Posten har, men de har en ny tjänst som heter Varubrev. Man måste dock vara fakturakund hos posten och varje brev får en streckkod.
Ta en koll vettja. Det står att man måste skicka minst 100 brev, men samtidigt kan man skicka ”Enstaka” brev till lite högre pris.
/Patrick
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.