Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Lägga till fler banker för direktbetalning

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Joel
    Deltagare

Hej!

Jag använder idag Payer för min kort- och direktbetalning. Jag är i stort sett nöjd med dem vad gäller service, utbetalningar och avgifter.

I det avtalet som jag har så ingår direktbetalning med två banker (Handelsbanken och Swedbank), jag funderar nu på att koppla på ytterligare två banker (Nordea och SEB), då många av våra kunder föredrar direktbetalning och då avgifterna är något lägre än kort- och fakturabetalning.

Så min fråga är då: Vad jag förstått så måste jag ha ett eget inlösensavtal med bankerna ifråga. Vad kostar det? Är det någon som använder Payer idag och har alla fyra bankerna påkopplade?

/Joel

Bjorn
    Deltagare

Jag använder själv Payson enbart för direktbankbetalningarna som komplement till Auriga och Klarna. Behöver inte mecka med inlösenavtal, kostar ju dock 3% + 3 kr men det är det värt.

Joel
    Deltagare

Tänkte uppdatera en gammal tråd och berätta att Payer är på G med Nordea nu.

Vi kan som första kund erbjuda direktbetalning via Nordea i vår shop from idag.

Dvs. vi använder deras inlösensavtal hos Nordea och kan sedan erbjuda våra kunder att betala via internetbanken (Swedbank, Handelsbanken och Nordea).

Tummen upp för Payer! :)

/Joel

Richie72
    Deltagare

Hur stor andel är det som väljer direktbetalning? Är det stort?

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Totalt på hela året (men fick det inte förrens i början på februari tror jag) har vi strax över 20% som väljer det. det kan jämföras med att vi har kort på ca 30%. Men kort har sjunkit totalt för oss och faktura och direktbetalning is the shit för våra kunder.

@Richie72 26069 wrote:

Hur stor andel är det som väljer direktbetalning? Är det stort?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.