Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Pressmeddelande
- Detta ämne har 37 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av Caroline.
-
FörfattareInlägg
-
10 augusti, 2010 kl. 08:52 #94792CarolineDeltagare
Hej!
Jag kommer att skicka ut pressmeddelande till utvalda (rätt många) tidningar och bloggare. Hur ska jag göra för att det inte ska hamna i deras skräppost? Har det någon betydelse om man gör massutskick eller ska man undvika det??
/C
10 augusti, 2010 kl. 09:07 #113074timmyDeltagareJust ur skäppostsynpunkt så vet jag inte om det är någon skillnad men det är skillnad för mottagaren som kommer se att du skickat till ”rätt många”. Jag hade i så fall skickat separata brev till varje mottagare och inte angett alla mottagare i ett brev. Har du tittat på mynewsdesk.se? Verkar vara ett bra sätt att ge ut pressreleaser. Finns säkert många som har erfarenhet av den sidan här.
10 augusti, 2010 kl. 09:32 #113077Christoffer TyreforsDeltagaremynewsdesk är grymt bra, men når inte ut till så många bloggare så de borde du maila själv. Antal mottagare är absolut en parameter som bedöms gällande spam, men jag skulle inte vara jätteorolig om det inte är oerhörda mängder bloggare…
Använd läskvitto så kan du ju fortsätta spamma dem som inte läser till de läser.
10 augusti, 2010 kl. 13:28 #113085CarolineDeltagarejapp, jag har kollat på mynewsdesk och kommer att använda det också. Tanken med dessa utskick är att ge vissa en extra ”knuff” så de inte råkar missa min fina butik
Tack för råden!
12 augusti, 2010 kl. 08:59 #113139MonyDeltagareLite dum fråga: men vad skriver man i ett pressmeddelande?
Att man startat sin butik?
12 augusti, 2010 kl. 12:45 #113149Richie72DeltagareGå in på mynewsdesk så kan du se vad folk skriver.
13 augusti, 2010 kl. 12:44 #113180Christoffer TyreforsDeltagareman får ju skriva vad som helst, men hitta på någon twist / något nytt / något intressant så får du andra att vilja använda det i sina medier. du bör ju ha hur mycket som helst med tanke på din naturligt-föräldraskap-blogg; du vill påverka samhället osv osv det brukar väl skapa intresse
14 augusti, 2010 kl. 18:42 #113217osuecoDeltagareNewsdesk är bra. Det håller jag med om men vad är gränsen mellan att spamma bloggare eller skicka pressreleaser till journalister som ”vill” få dem?
16 augusti, 2010 kl. 14:01 #113244dojanDeltagareAlla företag och organisationer som har något spännande att berätta kan med fördel ladda upp sina ”stories” på MyNewsdesk.com. Tjänsten bevakas av 10.000-tal journalister och 100.000 tals andra intressenter.
Ambitionen har varit att försöka skapa en oberoende plattform för förmedling av pressinformation och liknande på såväl mottagares som avsändarnas villkor.
Självklart når man inte allt och alla via Mynewsdesk. Men det är ett bra göra sin information tillgänglig så att alla intresserade enkelt kan hitta den. Förmedlingen via MyNewsdesk är också synkad med många andra kanaler vilket innebär att du enkelt och effektivt även når ut där. Ex i social media som YouTube, Twitter, m fl.
18 augusti, 2010 kl. 08:44 #113296CarolineDeltagareJag undrar också lite som Osueco.. var går gränsen för spam egentligen??
En annan fråga gällande bilder.. Vad gäller för att använda andras bilder? Säg att man hittar en snygg bild på en produkt man säljer, men den är tagen av någon annan, (fotograf, bloggare, journalist, privatperson, ur ett tidningsreportage etc) och man vill använda den bilden på exempelvis en ”inspirationssida” i sin butik- Är det tillåtet om man gör källhänvisning? Bloggare ”snor” ju bilder hela tiden..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.