Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Goggle AdWords – Finland
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 3 månader sedan av Sejdelshoppen.se.
-
FörfattareInlägg
-
8 augusti, 2010 kl. 10:59 #94788Sejdelshoppen.seDeltagare
Jag har gjort en massa annonser för finlands svensktalande befolkning då det är fort gjort, den finska varianten kommer när jag får till vettig översättning.
Jag valde inställningarna
Land: Finland
Språk: SvenskaProblemet är att knappt någon ens sett annonserna, än mindre klickat på dom. Jag har nu slagit på finska som språk med och då der fler annonserna men det frågan är om någon blir glad av det.
Är det någon som har erfarenhet av samma sak?
8 augusti, 2010 kl. 13:44 #113045ParvelitoDeltagareDet kan bero på att de som har svenska som modermål och bor i Finland utgör knappt 5% av Finlands befolkning, Åland inberäknat. Av dem kan man tänka sig att många klarar finskan ganska bra också, inte minst att läsa den.
Det tänkta kundurvalet är med andra ord från början litet, vi pratar om ungefär 3% jämfört med Sveriges befolkning. I ett läge där du har 100 svenska visningar bör du få 3 finska. Många av dessa söker nog också på finska, och därför är det i mina ögon korrekt att du har slagit på finska som språk. Om dina ord du har angett inte heter samma sak på svenska och finska får du ju i alla fall bara träffar från dem som sökt på svenska, dvs de som garanterat förstår vad du skriver.
Vår svensktalande fälghandlare Andreas som finns i Finland kan måhända fylla på med mera.
8 augusti, 2010 kl. 16:17 #113047Sejdelshoppen.seDeltagareMina siffror kanske inte var så orimliga ändå. Synd. Jag trodde faktiskt det var fler ”svenskar” i Finland. Det hade gjort livet mycket enklare.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.