Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › daglig budget
- Detta ämne har 5 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 3 månader sedan av PLandgren.
-
FörfattareInlägg
-
3 augusti, 2010 kl. 19:47 #94779nygryningDeltagare
Hej, vad har ni för daglig budget för annonsering på google adw?
3 augusti, 2010 kl. 19:57 #112968danielanderssonDeltagareVad spelar den dagliga budgeten för roll?
3 augusti, 2010 kl. 20:39 #112969sailorcapDeltagare@nygryning 8558 wrote:
Hej, vad har ni för daglig budget för annonsering på google adw?
Budgeten är egentligen oviktig som lunarmys säger. Det som är viktigt är konverteringsgraden i kombination med CTR. Säljer du så spelar ju inte budgeten ngn större roll. Säljer du inte bra, då är det dags att se över dina annonser.
3 augusti, 2010 kl. 20:57 #112971ParvelitoDeltagare@nygryning 8558 wrote:
Hej, vad har ni för daglig budget för annonsering på google adw?
Innan man lärt sig hur Adwords fungerar och man fått lite stuns på det där, så är det bra att ha en låg daglig limit under några veckor för att man inte skall bränna pengar helt i onödan. Men när man väl passerat break even så finns det ju ingen anledning att hålla tillbaka. Ju mer du investerar i kloka sökord till rimliga priser, desto mer kommer tillbaka.
6 augusti, 2010 kl. 00:20 #113012Christoffer TyreforsDeltagare??????
Man lär sej väl av volym och inte av tid?!? 1sökning om dagen i tio år kommer aldrig ge dej bättre insikt i vilka sökord som är bra eller w/e än vad du hade fått av 3650 sökningar under en dag?
Vidare finns det på tok för mycket verktyg gällande adwords där ute för att man skulle behöva gå back i början (givet att din shop är hygglig/bra). Googles egna sajt om ämnet duger gott å väl.
6 augusti, 2010 kl. 18:41 #113021PLandgrenDeltagareDet ligger något i att volymen inte kan vara för liten för att det ska ge någon värdefull insikt, men jag tror väl också att man får vara lite vaken i början eftersom en del sökord kan dra mycket visningar och klick, men väldigt få beställningar. Det har i vårt fall kommit sig av att vi varit entusiastiska över att få besökare till shoppen, men sedan upptäckt att det inte gett så många beställningar. Då har vi dragit ner budgeten för just de sökorden, eller i vissa fall helt tagit bort dem och fokuserat på dem som ger intäkter.
Jag skulle gärna höra mer om vilka verktyg som refereras till? Väldigt intressant. Jag sitter själv med Googles egna verktyg för Adwords och Analytics.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.