Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #112909
    energie
    Deltagare

    Här var det dåligt med respons, finns det verkligen ingen som håller på med
    b2b eller åtminstone har lite tankar kring det?

    #112910
    Parvelito
    Deltagare

    B2B skiljer sig inte så mycket mot B2C egentligen. Den kanske viktigaste biten är att företag sällan spontanköper en sak för att den ser snygg, gullig eller kul ut. De köper saker för att de behöver den.

    Man får tänka ex moms, men det är ju inte så knepigt. Det finns ingen konsumentköplag utan en väldigt dispositiv köplag ligger till grund för affärerna. Kunderna förväntar sig leverans till dörren.

    Vad gäller kundtjänst & support så är det väldigt individuellt vilka produkter det handlar om. Du kan ha en aldrig så väl bemannad och trevlig kundtjänst, men om de inte kan lösa kundens problem så hjälper inte det din kund i nöd.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.