Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Ris eller ros: Internetmobler.se
Etiketter: feedback, inredning, internetmobler.se, möbler, soffor
- Detta ämne har 12 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 3 månader sedan av janne.
-
FörfattareInlägg
-
7 juli, 2010 kl. 22:39 #94720bjorn@internetmobler.seDeltagare
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
8 juli, 2010 kl. 09:55 #112514PlanmakerDeltagareJag har snabbt skummat över sidan och kan inte hitta något att klaga på. Det kan ju ha och göra med att jag är naturligt snäll.
Positivt i mina ögon och säkert i era framtida kunders ögon är era fina kontaktrutor på höger sida.
Livechatt och responstid på mail ger ett proffsigt intryck.Angående produktutbudet så kan ett tips vara att även sälja glödlampor till era lampor, gärna lågenergi. Lite merförsäljning.
8 juli, 2010 kl. 11:12 #112517bjorn@internetmobler.seDeltagareabcdefghijklmnopqrstuvwxyz
8 juli, 2010 kl. 12:36 #112520Christoffer TyreforsDeltagareFörst och främst tycker jag att det är en stilren sajt med bra texter och sånt.
1. Eran chattruta är det värsta jag vet (med den klassiska supporttjejen). Känns lika personligt som ”relaterade sökningar” på vattkoppor.se. Du kan ju göra schyssta bilder, gör sådana istället.
2. Det viktigaste för mej när jag ska handla någonting stort är att sidan skall kännas ”stor”. Många sidor ser ut som hobbyprojekt (även om de är sjukt snygga) och inte ett företag som faktiskt köper och säljer saker. Vanligtvis kan man t.ex. sätta en border kring ditt content och ha någon bakgrundsbild runt om den. Kolla (bara just den punkten) på t.ex. http://www.lännamöbler.se som är rätt stora på möbler på internet. Jag kan inte ett skvatt om design men om man får till den där känslan av att vara i en riktig butik och inte en blogg så tror jag att det känns mer seriöst. Som vanligt tänker jag på Dan, när man är i hans shopp kryllar det av intressanta grejor till höger och vänster och det får mitt förtroende.
3. Du äger också http://www.internetmöbler.se och först å främst är jag övertygad om att den kommer ranka bättre än internetmObler, men vilken du än väljer så borde du se till att den redirectas på ett riktigt sätt. Omdirigera med 301 redirect | SEO-guide.se
4. Man måste själv välja antal på t.ex Kirkenes taklampa / 2 färger | Internetmöbler.se när man ska handla. Dessutom står det att varan lagts i kundvagnen när jag inte valt något antal och då gick jag till kassan och där var det såklart tomt.
5. Ovan nämda URL hittade jag på själv, och i den ligger din taklampa i gruppen ”utomhusbord” fast du vill ha den i en annan grupp. Det är ett problem. Dels kan folk missa när de länkar (missa sista tecknet eller lägga till ett tecken eller…..) och dels kommer du tappa kraft på google då den hittar oändligt många sidor med i princip samma innehåll. Det löses bäst med att man inte skriver ut produktgruppen i urlen (varför skulle man vilja ha den där ens?) och är det svårt så använder man CANONICAL Official Google Webmaster Central Blog: Specify your canonical
8 juli, 2010 kl. 12:56 #112521bjorn@internetmobler.seDeltagareabcdefghijklmnopqrstuvwxyz
8 juli, 2010 kl. 14:54 #112523MonyDeltagareJag tycker sidan är mycket snygg. Helt i min stil! Jag kan ibland tycka det blir för rörigt i vissa shoppar. Det blinkar och bilder till höger och vänster. Din sida upplever jag som väldigt lättnavigerad och stilig.
Denna design gör att jag får förtroende för shopen. Kan inte sätta fingret på det
Sen gillar jag att det även är bilder på lampan i naturlig miljö. Det ger mig en bättre bild hur den eventuellt kommer passa hemma hos mig.Sidan är snabb och bilderna syns direkt (har inte världens bästa lina och ibland kommer bilderna en efter en och/eller hela sidan laddas långsamt.
Nu har du inte allt för stort utbud, men jag kan tänka mig att vissa möbler kan visas från olika sidor. Ta gärna med sådana på shoppen sen.
När jag är inne på infosidan på Ohio bordslampa och drar musen över stora bilden kommer en JÄTTE inzoomad bild upp. Totalt meningslös för jag kan inte se något när den är så stor!
Vad gäller tjejen på supporten gör det mig ingenting. Jag är så van att se sådana bilder på de flesta shoppar. Precis som du säger så vill jag se människor på e-shoppar och inte bara text Men bäst hade varit om du hade haft en lite mindre proffsig fotomodellbild så känns det lite mer äkta. Tag ett på frugan/mamma?
8 juli, 2010 kl. 16:43 #112525bjorn@internetmobler.seDeltagareabcdefghijklmnopqrstuvwxyz
11 juli, 2010 kl. 12:47 #112579martinkilandDeltagareFörsta intrycket är bra. En stilren och snygg design, snygga grafiska inslag. Är dock lite tveksam till ert val av namn. Internetmöbler låter lite som möbler som har med internet att göra på något sätt, jag förstår er tanke att det är möbler som säljs på nätet, men jag tycker inte det är klockrent.
Det rullande bildspelet är snyggt och en bra grej att ha. Men jag tycker ni borde köra lite erbjudande eller dylikt där. Är man väl inne på webbutiken förstår man att det är där man, loggan syns ju tydligt ändå. Använd den ytan till försäljning istället.
Lycka till med webbutiken!
11 juli, 2010 kl. 14:29 #112580bjorn@internetmobler.seDeltagareabcdefghijklmnopqrstuvwxyz
12 juli, 2010 kl. 15:18 #112600martinkilandDeltagareJag hade kört bildspelet med bilder och pris på olika produkter. Det funkar enligt mig både med varor ni har kampanj på eller varor till ordinare pris. Då får man direkt ett hum om vad ni säljer och vad ni har för priser.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.