Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Payson och CancelUrl
- Detta ämne har 4 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av jockesoft.
-
FörfattareInlägg
-
7 juli, 2010 kl. 10:54 #94718jockesoftDeltagare
Jag håller på att bygga en paysonmodul för min nya webbshop och har stött på en sak som jag undrar om ni kanske kan hjälpa mig med. I deras dokumentation så finns OkUrl dokumenterad exakt vilka parametrar som skickas med när den Url anropas.
Sen finns det i deras asp och php filer en referens till CancelUrl som inte finns dokumenterad nånstans, Payson vägrar svara (de har inte tid :confused:) på vilka parametrar som skickas med när den anropas (de bad mig kontakta en utvecklare, och jag som trodde att jag var det ), så min fråga, har någon här implementerat denna Url och har koll på vilka parametrar som skickas med när den anropas?
Alternativt, vet ni något bra sätt att testa hur den anropas, hur får jag en betalning hos Payson att misslyckas på ett enkelt sätt?
Tacksam för alla förslag att lösa detta
Mvh
Jocke9 juli, 2010 kl. 07:11 #112542GregerADeltagareCancelURL brukar finnas i de flesta betalväxlar för att kunna skicka tillbaka kunden till din sida om betalningen avbrutits.
Nu verkar det inte som det finns nån ”avbryt”-knapp hos Payson, så den kanske inte har nån funktion längre. Kan ju vara en kvarleva från en tidigare version.
9 juli, 2010 kl. 08:09 #112549jockesoftDeltagareSant det med Avbryt (vilket jag dock tycker är märkligt att kunden inte på ett enkelt sätt kan ändra sig) MEN vad händer om betalningen inte accepteras, t.ex om kunden inte har pengar på kortet? Verkar ju mycket märkligt om OkUrl skulle anropas då :S det är i detta fallet jag vill tro att CancelUrl anropas och det är den situationen jag vill hantera.
Mvh
Jocke9 juli, 2010 kl. 09:21 #112557GregerADeltagareNej, det verkar inte helt klart i dokumentationen.
Under flödesdiagramet där uppe står nåt som antyder att även en misslyckad betalning skickas till OKurl, men det framgår ju inte vilka parametrar den i så fall skulle ha … 😮
Du kan antagligen testa genom att skriva fel expiry date på ett kort. Då borde ju Payson avbryta … se då vilka parametrar de skickar tillbaka.
13 juli, 2010 kl. 06:22 #112616jockesoftDeltagareOtroligt, det verkar inte gå att komma tillbaka till shoppen innan betalningen är godkänd, satte fel expiry datum och fick upp en sida som visade ”FEL” och en enda knapp det står ”Försök igen”. Har inte tidigare reflekterat hur dåligt flöde Payson har som inte ger en kund möjlighet att enkelt gå tillbaka till shoppen om de vill betala på annat sätt :@
Därmed är det nog som du skriver Greger att CancelUrl är nån gammal kvarleva som de glömt ta bort eftersom det inte går att komma tillbaka utan att det lyckas, förutom om kunden klickar på ”back” knappen i browsern då.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.