Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Kundrecenssioner enkelt och bra

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94702
    Richie72
    Deltagare

    Jag har försökt skapa en trygghetskänsla på min sida där jag bland annat har telefonnumer, certifiering av trygg e-handel och adress/organisationsnummer ganska tydligt på hemsidan.

    Sen har jag efter köp uppmanat mina svenska kunder att utvärdera vår service på hittabutik och utländska kunder på trustpilot På senare tid har jag även styrt svenska kunder till trustpilot (vilket ger sämre resultat eftersom man måste registrera sig och jag funderar på att återgå till hittabutik.se).

    Nu mina frågor:
    1. Tror ni användarna uppfattar trustpilot/hittabutik som likvärdigt mot pricerunners betyg?
    2. Har ni några förslag på hur man kan göra det ännu tydligare att man funnits ett tag och har nöjda kunder? Målsättning är att öka konverteringen genom att nya kunder snabbt ska få förtroende för butiken och service.

    #112385
    Parvelito
    Deltagare

    1: Nej, jag har aldrig hört talas om de där tjänsterna…

    2: Det finns ju en massa sajter där man ger betyg idag. Rejta, Reco, Prisjakt, Pricerunner och så de du räknade upp, och säkert en del till som jag inte känner till. Lägg till bloggar och forum, och den som googlar kan få en hel del att läsa.

    Dan har på roligaprylar.se gjort något som jag gillade. Han låter kunderna på hemsidan ge omdömen och kommentarer som inte censureras. Det kändes så bra att jag funderar på att köra likadant. Mer öppet och ärligt kan det inte bli.

    #112405
    Richie72
    Deltagare

    Tack för snabbt svar. På min förstasida kan besökare klicka på de länkarna som finns i första inlägget. Det är tänkt som en åtgärd för att skapa förtroende. Min fråga är väl mer om det är bra eller onödigt. Eftersom jag vänder mig till en målgrupp som kanske inte är så van att handla på internet så vill jag att de ska våga handla.

    Jag har inte riktigt fått koll på hur pricerunners utvärdering fungerar och kostar.

    @Parvelito 7884 wrote:

    1:
    Dan har på roligaprylar.se gjort något som jag gillade. Han låter kunderna på hemsidan ge omdömen och kommentarer som inte censureras. Det kändes så bra att jag funderar på att köra likadant. Mer öppet och ärligt kan det inte bli.

    Det är en lysande funktion men jag har textalk och kan inte ändra/lägga till sånt själv.

    #112407
    Dan
    Deltagare

    Hade jag inte haft eget system hade jag kört med Prisjakts röstningssystem efter lagd order faktiskt.

    Fördelen med eget system är att man kan låta kunderna betygsätta produkterna också i samband med skickad order. Något jag inte gör idag men tänkte lägga till sen för att få mer betyg och kommentarer på allt och se vad som är bra resp. dåligt.

    Det är dock lite ångest med ocensurerade betyg ibland också, men man måste se det som en chans att förklara sig på sidan när man svarar missnöjda kunder. Har man gjort fel får man erkänna det och andra kunder bör då se att vi är människor som hanterar misstag på ett bra sätt… och bli sugna på att köpa av oss.

    Att besvara missnöjda kunder offentligt är ett väldigt bra sätt att stresstesta sin service och sina produkter. Kan man inte svara och motivera sina brister och lova bättring, då är man fel ute med sitt koncept.

    #112424
    Mony
    Deltagare

    En fara är även om det kommer flera missnöjda kunder på rad. Då är det en massa missnöje som syns på första sidan och man tänker att den där siten verkar inge bra..

    Men har man bra omdömmen bidrar det säkert till merförsäljning! Just på roligaprylar tittar jag själv på omdömmen på den produkt jag är intresserad av. Säger folk att den pajar eller inte alls var så bra som den framställdes på shoppen, väljer jag en annan pryl som andra tycker bättre om.

    Sen tycker jag Dan svarar väldigt ärligt och trovärdigt på missnöjda kunder, vilket ger en känsla av stor trygghet om jag nu mot all förmodan skulle bli missnöjd med mitt köp :)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.