Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Försäkring?
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av GregerA.
-
FörfattareInlägg
-
23 juni, 2010 kl. 10:39 #94681FreddeDeltagare
Jag håller på att kika på en bra försäkring till företaget och det är ju rena djungeln. Jag vet inte vilket bolag jag ska välja?
Fick en offert från Folksam gällande ”Småföretagarförsäkring” på 4 565 kr /år + en såkallad ”dygnet runt försäkring” med olycksfall etc. på 430 kr /månad.
Totalt alltså 810 kr /månad för allt. Är det rimligt? Jag tycker det låter lite saftigt.
Vad betalar ni för eran försäkring och har ni något försäkringsbolag ni kan rekommendera?
23 juni, 2010 kl. 11:02 #112177ParvelitoDeltagareDet är svårt att jämföra försäkringar rakt av eftersom just företagsförsäkringar är en riktig djungel med olika förutsättningar för alla. När jag var anställd så jobbade jag en del med försäkringar, och en företagsförsäkring då kostade betydligt under 0,1% av omsättningen. Men de hade å andra sidan krav på larm och skalskydd som kostade 1,3Mkr att installera…
Vad innehåller den där extraförsäkringen från Folksam i förhållande till grundförsäkringen?
23 juni, 2010 kl. 11:41 #112180GregerADeltagareJag tycker också det låter mycket.
Vi har IF, och när jag startade 2004 så vill jag minnas att den låg på under 4.000:-. Nu är den väl uppe i det dubbla, men det beror ju mycket på att lagret är värt en del.
Det är definitivt värt att ta in pris från flera bolag i alla fall.
Den bör täcka åtminstone:
– brand
– inbrott/stöld
– avbrott
– ansvarEn olycksfallsförsäkring brukar inte kosta många tior i månaden som gruppförsäkring.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.