Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Visa Klarna delbetalning
- Detta ämne har 13 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av flying_c.
-
FörfattareInlägg
-
21 juni, 2010 kl. 20:42 #94671EpicDeltagare
Hej,
Jag har sett att många, ex Dan har en länk under produkterna som räknar ut hur mkt avbetalningen blir om man tar det på faktura via Klarna. Finns det moduler färdiga från Klarna till det eller är det bara att ta priset och dela upp det på 24?Jag använder Prestashop
Mvh21 juni, 2010 kl. 20:57 #112084DanDeltagareDet finns en färdig funktion för att beräkna det som man bör använda.
Klarna integration guide – calc_monthly_cost
Skulle inte rekommendera dig att dela priset manuellt med 24 med tanke på hur drygt det vore att fixa om de ändrade ränta eller beräkningsmodell
21 juni, 2010 kl. 21:17 #112085EpicDeltagareTack Dan!
Det visar sig dock att man måste ha mer kunskap än vad jag kan bidra med. Jag hajar att man måste sätta in kodraden på sidan, under priset, men jag har ingen aning hur. Har du möjlighet att dela med dig av din kod som jag kan klippa och klistra?Plz, pretty plz
21 juni, 2010 kl. 21:36 #112086DanDeltagareJag kan ge dig min kod men den kommer inte funka rakt av. Det beror på hur prestashop anropar Klarna-modulen och på vilka sidor den gör det. Gissningsvis är den kanske bara integrerad i kassan om du inte har denna funktionen?
Har du kikat om det finns en klarna konto-modul färdig i prestaforumet?
Tror det är en bättre idé än att försöka gå in och modifiera källkod om man inte är hajj på det sedan tidigare
21 juni, 2010 kl. 21:38 #112087DanDeltagareHmm Klarnas senaste modul bör ju stödja klarna konto månadskostnad:
Klarna integration guide – Downloads
Maila din säljare och fråga! Och kolla upp vilken modul du kör just nu.
22 juni, 2010 kl. 06:18 #112089AndreasDeltagareHar samma problem som dig, skulle va kul om man skulle kunna skriva ut avbetalningsprisen direkt under direkt priset.
Dock verkar inte Prestashops Klarna modul klara av det i dagasläget.
Ger iofs ett klarare utseende utan en massa olika priser som bara råddar bort kunden.
22 juni, 2010 kl. 06:44 #112090NicklasDeltagare@Epic 7553 wrote:
Hej,
Jag har sett att många, ex Dan har en länk under produkterna som räknar ut hur mkt avbetalningen blir om man tar det på faktura via Klarna. Finns det moduler färdiga från Klarna till det eller är det bara att ta priset och dela upp det på 24?Jag använder Prestashop
MvhKolla med Prestaworks killarna om de har gjort något sådant på någon tidigare installation.
30 juni, 2010 kl. 09:02 #112297MickeDeltagarenu kan jag vara ute på lite hal is men är inte detta exakt vad man kan göra med Pclass filen som man kan hämta i sin klarna administration? Eller är det bara koderna för vilken sorts avbetalning man ska göra?
30 juni, 2010 kl. 17:01 #112352DanDeltagarePclasserna är mest till för att definiera olika räntesatser osv. Man måste fortfarande koda själva visningsfunktionen genom att implementera månadsberäknaren från API:t, men det är absolut inte svårt om man kan programmera. Tar kanske 5 minuter.
31 januari, 2011 kl. 14:00 #118490JoelDeltagareJag får inte till det här riktigt.
Någon som kan se om/vad jag gör för fel? Är det någon kreditorfil som behövs inkluderas för att det ska fungera?
test.php:
require_once(dirname(__FILE__).’/../_includes/payment/kreditor_no_pear.php’);
$varCost = calc_monthly_cost($varSum, 639, 0, $KRED_SEK);
echo $varCost;
?> -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.